Mooie samenwerking met Steenvlinder op het Vadapark

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2024Mooie samenwerking met Steenvlinder op het Vadapark

Mooie samenwerking met Steenvlinder op het Vadapark

22 maart 2024

De gemeenteraad van Wageningen keurde in september vorig jaar de Nota van Uitgangspunten goed voor het voormalige Vada-terrein aan de Costerweg. Hiermee gaf zij groen licht voor verdere planvorming voor de woningbouwontwikkeling. Het vaststellen van deze nota markeert een mijlpaal in het transformatieproces van het terrein. Steenvlinder is de partij die het gebied ontwikkelt met de naam Vadapark. De Woningstichting gaat hier straks appartementen voor 1 en 2 persoons huishoudens afnemen en verhuren.

Annelies Barnard en Marnix Norder enthousiast over de samenwerking

Intentieovereenkomst met de Woningstichting
In totaal komen er ruim 200 nieuwe woningen in het nieuwe Vadapark. De gemeente heeft in de kaders voor de nieuwbouw opgenomen dat het een gemengde wijk moet worden met betaalbare woningbouw. Met minimaal 30% woningen met een sociale huurprijs en minimaal 15% woningen met een gemiddelde huurprijs. De Woningstichting sloot een intentieovereenkomst met Steenvlinder om de huurappartementen af te nemen voor starters en senioren. Als alles volgens plan gaat zijn de eerste woningen in 2026 klaar en kunnen de eerste huurders hier hun nieuwe thuis maken.
Annelies Barnard, directeur-bestuurder van de Woningstichting is enthousiast over de samenwerking: “Steenvlinder is een maatschappelijk ontwikkelaar die de bewoners voorop zet en ze al vanaf het begin betrekt bij de uitwerking van de plannen en hun visie op gezond wonen in het groen. Dit past bij Wageningen én bij de Woningstichting”.

Steenvlinder doet het ook graag samen
Steenvlinder vindt het belangrijk om samen met toekomstige bewoners, omwonenden en andere partijen in gesprek te gaan over het gebied aan de Costerweg 5,7 – Het Vadapark. De focus voor het plan ligt op een prettige stedelijke woonomgeving met veel groen en verbinding. Dit is al te zien in de eerste schetsen met hofjes, autoluwe zones en veel mogelijkheden samen dingen te doen.

Marnix Norder, initiatiefnemer en bestuurder van Steenvlinder is blij met de samenwerking met de Woningstichting: “De Woningstichting is een waardevolle samenwerkingspartner, geworteld in Wageningen en nauw verbonden met haar huurders. Hun betrokkenheid bij Vadapark weerspiegelt hun toewijding aan het creëren van een leefbare en inclusieve woonomgeving”.

Meedoen?
Op de website van Steenvlinder vindt u alle informatie over het project en kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief en mee doen met bewonersbijeenkomsten. Naast omwonenden, is het ook belangrijk dat we woningzoekenden (huurders) in Wageningen aan tafel krijgen. Zodat we voor de nieuwe bewoners van het Vadapark de beste woningen kunnen bouwen in een leefbare omgeving.