Stook- en servicekosten

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderStook- en servicekosten

Stook- en servicekosten

Naast uw huur betaalt u maandelijks stook- en servicekosten. Hoe hoog die kosten zijn, hangt af van uw woning.

U ontvangt een jaarlijkse afrekening en u kunt uw voorschot aanpassen!
Eens per jaar ontvangt u van ons een afrekening van de stook- en servicekosten. Dat gebeurt vóór 1 juli. Het voorschot wordt voor iedere woning apart bepaald. Vindt u uw voorschot te laag? In het aanvraagformulier voorschot stookkosten aanpassen kunt u uw gewenste voorschotbedrag aangeven.

U kunt het formulier uitprinten en invullen. Heeft u het formulier ingevuld, mail het dan naar servicekosten@dewoningstichting.nl of stuur het op naar Antwoordnummer 102 (geen postzegel nodig), 6700 VB, Wageningen. Wij behandelen uw formulier zo spoedig mogelijk en nemen als we vragen hebben contact met u op.

Stook- en servicekosten op een rij
Onder servicekosten vallen onder andere het schoonmaken en verlichten van algemene ruimtes en portieken. Bewoners van een flatgebouw delen de kosten voor gas en C.V (stookkosten). De kosten worden verdeeld op basis van de vloeroppervlakte in de woning. C.V. kosten worden via Ista Nederland berekend. Bekijk hun website: www.istanederland.nl. Als er geen individuele meter in de woning is, delen we die kosten ook op basis van de vloeroppervlakte.

U betaalt even veel in de zomer als in de winter
Ondanks dat u in de zomer minder stookt dan in de winter, betaalt u alle maanden hetzelfde bedrag. Stookt u meer of juist minder dan verwacht? Dan kan het zijn dat u bij de eindafrekening bij moet betalen, of juist geld terug krijgt.

Energie besparen
Wilt u weten wat u kunt doen om energie te besparen en uw kosten te verlagen? Bekijk hier de tips.

Vragen
Heeft u een vraag over de stook- en servicekosten? Bekijk onze veel gestelde vragen over stook- en servicekosten? Staat uw vraag er niet tussen, stuur dan een e-mail naar servicekosten@dewoningstichting.nl.