Midden

U bevindt zich hier: HomeMijn buurt Midden

Midden

De wijk Midden bestaat uit de Buurt en de Bloemenbuurt.

Buurtfeiten
Naam buurt Midden Gezinssamenstelling
Met kinderen 25 %
Zonder kinderen 25 %
Alleenstaanden 50 %
Totaal woningen 2.852 Gemiddelde WOZ waarde € 189.000
Aantal inwoners
Aantal mannen 50 %
Aantal vrouwen 50 %
Aantal woningen de Woningstichting 3.091
Koop- of huurwoningen
Aantal huurwoningen 67 %
Aantal koopwoningen 21 %

Bron: CBS.

De wijk Midden wordt gesplitst door de Rooseveltweg en bestaat uit twee grote buurten, de Bloemenbuurt en de Buurt. De bebouwing is zeer divers, van eengezinswoningen tot middelhoogbouw en hoogbouw. Vrijwel de gehele wijk bestaat uit huurwoningen, een enkele straat is in particulier bezit. Er staan in totaal ongeveer 3.000 woningen in de wijk. De afgelopen jaren zijn er in verschillende complexen groot onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd.

Voorzieningen
In de gehele wijk zijn enkele winkeltjes verspreid over het gebied.

De Pomhorst, bij Pomona, is een huis van de wijk. Hier worden door Solidez veel activiteiten voor jong en oud georganiseerd. Bij de Pomona is bijvoorbeeld ook een Krajicek speelveld gerealiseerd. Bij het Margrietplantsoen is de afgelopen twee jaar een beweegtuin voor oud en jong gerealiseerd.

In de wijk is enkele jaren geleden een nieuw verzorgingshuis gebouwd voor bewoners met een Indonesische achtergrond (Rumah Kita), er is ook een hospice en een kleine woonvoorziening voor bewoners met een lichte psychogeriatrische aandoening (de Melkweg). Zideris heeft in de wijk een aantal woningen, een werkplaats en winkel.

Zie ook