Bewonersinitiatief

U bevindt zich hier: HomeMijn buurt Bewonersinitiatief

Bewonersinitiatief

Wat is een bewonersinitiatief? En hoe komt u aan het geld om het initiatief uit te voeren?

Wat is een bewonersinitiatief?
Bewonersinitiatieven zijn initiatieven vanuit bewoners om samen iets te doen voor een sociaal doel. Bijvoorbeeld om de buurt, straat of flatgebouw groener, schoner of veiliger te maken. De initiatieven kunnen heel verschillend zijn, van het organiseren van een straatspeeldag tot het schoonmaken en opknappen van de algemene ruimtes.
Een bewonersinitiatief kan de leefbaarheid in uw wijk verbeteren en eraan bijdragen dat meer mensen voor elkaar klaarstaan!

Financiële bijdrage
Als u klant van ons bent, kunt u ons vragen om uw initiatief financieel te steunen.

Is er een bewonerscommissie, neem dan contact op met deze commissie. Zij hebben ook budget voor leefbaarheidsactiviteiten in de buurt en komen graag in contact met bewoners die hier ideeën voor hebben!

Daarnaast moet het bewonersinitiatief aan een aantal voorwaarden voldoen:
- het is gericht op verbetering van de leefomgeving
- het initiatief wordt gesteund door andere bewoners in de buurt
- bewoners organiseren en financieren het initiatief zelf
- het initiatief heeft geen commercieel, politiek of religieus doel.

Formulier Bewonersinitiatief
Vul hier het formulier Bewonersinitiatief in. Voeg uw digitale begroting (inschatting van de kosten) toe aan het aanvraagformulier. Binnen vier weken hoort u van ons of uw initiatief is goedgekeurd of afgewezen. Als wij nog aanvullende informatie nodig hebben, nemen we contact met u op.

Wilt u meer informatie?
Voor meer informatie kunt u terecht bij de afdeling Wonen. Stuur een e-mail naar: wonen@dewoningstichting.nl of bel naar: 0317 -  47 16 80.