Huurwoning

U bevindt zich hier: HomeIk wil huren of kopen Wilt u een woning bij ons huren?

Huurwoning

Wilt u een woning bij ons huren?

Woningen te huur
U kunt bij ons woningen in de sociale huursector en in de vrije huursector huren. Kijk hier welke woningen we op dit moment in ons aanbod hebben.

Nieuwbouw(huur)woning Patrimonium
De woningen in het nieuwe Patrimonium (eerste) fase worden opgeleverd. Ons aanbod adverteren we regelmatig via huiswaarts.nu. Houd dus huiswaarts in de gaten. Wilt u alvast meer weten over deze nieuwe huurwoningen, lees dan hier de verhuurbrochure Patrimonium.

Sociale huursector
Een sociale huurwoning is een woning met een huurprijs tot € 710,68 per maand. Om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning mag uw (gezamenlijk) belastbaar inkomen niet hoger zijn dan € 36.165,-.

Inschrijven voor sociale huurwoning
Op de website www.huiswaarts.nu kunt u zich inschrijven voor een sociale huurwoning en ook reageren op deze woningen.

Vrije huursector
Een vrije sectorwoning is een woning met een huurprijs boven € 710,68 per maand. Om in aanmerking te komen voor een vrije sectorwoning moet uw (gezamenlijk) belastbaar jaarinkomen minimaal voldoen aan de in de advertentie gestelde voorwaarden.

Reageren op vrije sectorhuurwoning
Via de website van MVGM, www.ikwilhuren.nu kunt u reageren op een vrije sectorhuurwoning. U hoeft zich niet in te schrijven voor deze woningen.

Centraal Wonen
De Woningstichting verhuurt woningen in twee Centraal Wonen projecten in Wageningen.

Wonen met zorg
Wij verhuren woningen via diverse zorgverleners.

Seniorenwoningen
Seniorenwoningen zijn woningen die geschikt zijn (gemaakt) voor mensen van 65 jaar en ouder.

Passen de woonlasten bij mijn inkomen?
De huurprijs staat bij de advertentie van de woning vermeld. Maar welke kosten komen er nog bij als ik deze woning huur? En is mijn inkomen hiervoor genoeg? Klik hier om een inschatting van uw woonmogelijkheden te maken. Het inkomen wordt als volgt getoetst:

De aanwezigheid van kinderen in het huishouden moet u opgeven. Wij hebben deze gegevens nodig om de aftoppingsgrens voor de huurtoeslag te bepalen. De aftoppingsgrens markeert het deel van de huur waarboven geen of nog maar weinig huurtoeslag wordt verstrekt. Het inkomen van deze kinderen telt niet mee voor de inkomenstoets.