De Woningstichting combineert plannen en gaat verhuizen

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2024De Woningstichting combineert plannen en gaat verhuizen

De Woningstichting combineert plannen en gaat verhuizen

29 maart 2024

De Woningstichting heeft als een van haar doelen, meer bewoners een betaalbare woning te bieden. Om dit te realiseren zoeken we samen met partners in Wageningen naar mogelijkheden. Bij het inventariseren van het onderhoud van het kantoorpand van de Woningstichting diende zich een mooie kans aan. Verhuizen naar een kleiner pand en ruimte vrijmaken voor nieuwe woningbouw.

Buurtse Bocht

Verbouwen Buurtse Bocht
Het huidige kantoorpand van de Woningstichting voldoet niet langer aan de huidige eisen en wensen van een goede werkplek. Daarnaast is de tijd veranderd en is er door hybride werken minder kantoorruimte nodig. Buurtseweg 3, aan de overkant van , verhuurde de Woningstichting als bedrijfsruimte. Dit pand biedt voldoende ruimte als kantoorpand en geeft de Woningstichting de kans om een duurzaam en modern kantoor in te richten. Een plek in de buurt waar medewerkers samenwerken, waar bewoners welkom zijn en waar betrokkenheid centraal staat. Vanaf dit voorjaar gaan de werkzaamheden van start, deze zijn voornamelijk aan de binnenkant van het pand.

Creatieve oplossingen voor nieuwbouw in de stad
"We zijn blij met deze creatieve oplossing” zegt Annelies Barnard, directeur/bestuurder van de Woningstichting. "Het is in Wageningen moeilijk om binnen de stadsgrenzen grond voor woningbouw te vinden. Deze verhuizing helpt ons aan een goed kantoor en geeft ons misschien de kans om nieuwe woningen te bouwen op de plek van het huidige kantoor. We hebben voor het laatste nog geen concrete plannen, maar onderzoeken de mogelijkheden”.