Toewijzingsbeleid 2024

U bevindt zich hier: HomeIk wil huren of kopenWilt u een woning bij ons huren?Sociale huursector Toewijzingsbeleid 2024

Toewijzingsbeleid 2024

Wilt u een sociale huurwoning bij ons huren? Dan zijn er een aantal voorwaarden waar aan u moet voldoen. Welke dat precies zijn leest u hier.

Passend Toewijzen

Inschrijving Huiswaarts.nu
Een woning bij ons huren kan alleen via Huiswaarts.nu. Op deze website kunnen woningzoekende in de gemeente Wageningen, Veenendaal, Rhenen, Ede, Scherpenzeel en Barneveld gemakkelijk een woning die bij hun past. Wilt u een woning bij ons huren? Zorg dan dat u ingeschreven staat bij www.huiswaarts.nu.

Passend toewijzen
Volgens de Woningwet zijn wij verplicht om onze sociale huurwoningen passend aan te bieden. Een sociale huurwoning is een woning met een huur tot en met € 879,06. Dit betekent dat u een woning krijgt die u ook kunt betalen. Zo past de woning en de huur bij uw inkomen. In dit overzicht ziet u precies welke huur past bij uw inkomen en huishoudgrootte.

Middeninkomens
Wij bieden ook sociale huurwoningen aan middeninkomens. In dit overzicht ziet u welke inkomensgrenzen horen bij welke huurprijzen. Het toewijzen van een woning doen wij aan de hand van een inkomensverklaring. Deze kunt u toevoegen bij uw inschrijving in huiswaarts.nu.

Op welke woning mag u reageren?
Als u ingelogd bent op Huiswaarts.nu ziet u als woningzoekende alleen de woningen waarvoor u in aanmerking komt. Zorg er daarom voor dat uw inkomen bij uw inschrijving op huiswaarts.nu altijd goed staat.

Zit u boven de inkomensgrens?
Dan komt u niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. U kunt dan wel huren in de vrije sector. Ook dit aanbod vindt u op Huiswaarts.nu.

Adviesgesprek
Heeft u een voorlopige woningaanbieding ontvangen? Dan kan het zijn dat wij u uitnodigen voor een adviesgesprek. We willen hiermee voorkomen dat u later in de financiële problemen komt door een te hoge huur.

Let op! Op de website van Huiswaarts adverteren meerdere corporaties. Het toewijzingsbeleid kan per corporatie verschillen. Heeft u vragen over ons toewijzingsbeleid? Neem dan contact op met het team Verhuur & Mutatie via telefoonnummer 0800 - 0317 (keuze 3) of stuur een e-mail naar verhuur@dewoningstichting.nl.