Huurders en participatie

U bevindt zich hier: HomeOver onsWij werken samenHuurders en participatie

Huurders en participatie

Wat wij doen en de keuzes die wij maken, heeft invloed op de woning en woonomgeving van onze huurders. Daarom vinden we het belangrijk dat bewoners meepraten en ons adviseren; zij weten vaak het beste wat er in hun woonomgeving werkt. Dit doen we met bewonerscommissies, de Participatiecommissie en met onze huurders. We communiceren op verschillende manieren: persoonlijk, schriftelijk per brief of via mail, (digitale) nieuwsbrieven, via de bewonerscommissies, en via themabijeenkomsten en werkgroepen.

pc

De Participatiecommissie  (PC) die bestaat uit een groep enthousiaste huurders, organiseert de inspraak van huurders. Aan het begin van ieder jaar nodigt zij alle huurders uit voor een openbare vergadering. Hierin vertelt de PC wat zij het afgelopen jaar heeft bereikt en wat er op de agenda staat voor het aankomende jaar. De thema’s die ‘standaard’ op de agenda staan zijn: betaalbaarheid, beschikbaarheid, wonen en zorg, leefbaarheid en duurzaamheid. Voor een themabijeenkomst nodigen we alle huurders uit. Na een themabijeenkomst werken we de onderwerpen in kleinere werkgroepen uit. We zouden graag zien dat nog meer huurders meedenken en betrokken zijn bij ons beleid.

Meer weten over de PC?
Klik dan hier en lees verschillende interviews en artikelen over en met de Participatiecommissie

U kunt de pc bereiken via: pcwageningen@gmail.com
Wilt u weten wat een bewonerscommissie doet en of uw buurt een bewonerscommissie heeft? Klik dan hier.

Indien gewenst kunnen bewonerscommissies zich bij de themabijeenkomsten laten begeleiden door externe deskundigen, zoals bijvoorbeeld welzijnsorganisatie Solidez of een adviseur van de Woonbond. In die gevallen nemen wij de kosten voor onze rekening.