Kolkakkerweg (noord)

U bevindt zich hier: HomeWij doenNieuwbouw Kolkakkerweg (noord)

Kolkakkerweg (noord)

​​​​​​​Ruim 10 jaar na de nieuwbouw aan de Kolkakkerweg met de naam de Dolderse Brink, zijn de appartementen aan de noordzijde van de Kolkakkerweg aan de beurt. Hier gaan we aan de slag om een nieuwbouwproject te realiseren, waarbij we ook de garage's aan de Braakakkerweg betrekken.

Kolkakkerweg (noord)

Veel bewoners wonen hier met plezier en om ervoor te zorgen dat huurders op deze plek nog jaren met plezier kunnen wonen, willen we hier plannen maken voor nieuwbouw. Dat doen we in goed overleg met bewoners, omwonenden en de gemeente die in die gebied meer plannen heeft voor vernieuwing en nieuwbouw, zoals het gebied van Vallei Autogroep.

Plannen voor duurzame nieuwbouw
De oude appartementen aan de Kolkakkerweg (Noord) zijn gebouwd in 1958 en voldoen niet meer aan de eisen en wensen van deze tijd. Om op deze plek ook duurzame en comfortabele woningen te realiseren, is nieuwbouw nodig. Daarom willen we de 48 appartementen slopen, samen met de 65 garages aan de Braakakkerweg. Zo kunnen we in dit gebied ‘Kolkakkerweg Noord’ een geheel nieuw plan maken. Hoe dit er precies uit gaat zien, weten we nog niet; dit gaan we de komende jaren ontwikkelen, in goed overleg met alle betrokken partijen.

In samenwerking met de gemeente Wageningen
De gemeente Wageningen heeft een belangrijke stem in de kaders voor de planontwikkeling, zij is verantwoordelijk voor de ruimtelijke ordening van de stad en is eigenaar van een deel van de grond in het plangebied (de Braakakkerweg). Eind 2022 ging het college van B&W akkoord met de startnotitie waarin de kaders voor de nieuwbouw zijn beschreven.

In overleg met bewoners
Natuurlijk betrekken we bewoners en omwonenden bij het proces. Begin januari gingen we met onze camper bij de huurders op bezoek om ze persoonlijk te informeren en het gesprek te starten.
Eind januari was er een informatieavond voor bewoners en omwonenden. Hier informeerden we de aanwezigen en gingen we met hen in gesprek. Aan thematafels konden de aanwezigen meer informatie krijgen en hun opmerkingen, ideeën en zorgen achter laten.

Vervolg
Op basis van de opmerkingen van bewoners en omwonenden en de kaders van de startnotitie gaat een stedenbouwkundige aan de slag om de eerste schetsen te maken. Zodra deze gereed zijn, nodigen we alle betrokkenen weer uit om deze toe te lichten en hierover in gesprek te gaan.

Meer informatie?
Lees hier de informatiebrieven over het project voor bewoners en omwonenden.