Nieuw Kortenoord

U bevindt zich hier: HomeWij doenNieuwbouw Nieuw Kortenoord

Nieuw Kortenoord

De woonwijk Nieuw Kortenoord is een nieuwe wijk in Wageningen die volop in ontwikkeling is. Een bijzonder duurzame en groene wijk. In het slotstuk van de wijk ook wel Buitenoord genoemd bouwen nog eens 52 sociale huurwoningen. 38 eengezinswoningen en 14 kleinere woningen voor het Groene Hofje

Kortenoord fase 2 Tuinwijk

Buitenoord wordt een statige, ruim opgezette woonwijk met veel openbaar groen. In alle opzichten een waardig sluitstuk in de uitbreiding van Wageningen.  Buitenoord is voorzien va neen natuurlijke omlijsting; de ecologische waterbergingszone in het noorden, de landelijke Haarweg in het zuiden en in het westen het panoramische uitzicht op natuurgebied Het Binnenveld en de Grebbeberg. Met zo'n prachtige omgeving en het feit dat hier vroeger fruitteeltboomgaarden stonden, is niet gek dat in Buitenoord veel zorg en aandacht is voor een groene inrichting.

Projectfeiten
Projectdetails Nieuw Kortenoord

Aantal woningen 52 woningen

Werkzaamheden Nieuwbouw

Huurwoningen in Buitenoord
In samenwerking met gebiedsontwikkelaar BPD bouwen we 52 sociale huurwoningen in fase 3 van Nieuw Kortenoord. De duurzame woningen liggen verspreid over zes blokken in de wijk. De woningen hebben een ruime woonkamer, 3 slaapkamers, keuken, badkamer met zwevend toilet, zolder en een berging in de tuin. De hele woning is voorzien van vloerverwarming. De duurzame woningen zijn niet aangesloten op gas. Dit betekent dat koken en stoken alleen op elektra mogelijk is. Uniek aan deze laatste fase is dat er twee architecten zijn en dus ook verschillende woningen. Dit maakt Buitenoord nog speelser.

Duurzaam wonen
In fase 3 zijn de woningen nog duurzamer door de toepassing van extra maatregelen zoals;

• Zonnepanelen
  • Individuele Warmte - Koude opslag (WKO)

Deze combinatie zorgt voor comfortabel wonen in een duurzame woning.

Sociale koopwoningen
Naast sociale huurwoningen worden er ook 23 sociale koopwoningen gebouwd in de laatste stuk van Buitenoord. Deze woningen staan binnenkort op de website van Buitenoord. De exacte inschrijfdatum is nog niet bekend maar naar verwachting is dit eind april.

Om de doorstroming op gang te brengen binnen de sociale huurwoningen van ons hebben we samen met de gemeente en BPD de afspraak gemaakt dat huurders van de Woningstichting met voorrang deze woningen kunnen komen als ze voldoen aan onderstaande voorwaarden;

• Voorrang voor huurders van de Woningstichting
  • Een huishouden bestaat uit minimaal 2 personen waarvan de woning vrij komt voor de verhuur.
  • Verwachte verkoopprijzen liggen rond de € 240.000
  • Het bruto jaarinkomen is maximaal € 65.000
  • U kunt maximaal 5 voorkeuren aangeven.
  • Een financiële check om je kansen te vergroten om een woning toegewezen te krijgen. Lees hier de procedure hiervoor.