Nieuw Kortenoord

U bevindt zich hier: HomeProjectenNieuwbouw Nieuw Kortenoord

Nieuw Kortenoord

De woonwijk Nieuw Kortenoord is een nieuwe wijk in Wageningen die volop in ontwikkeling is. Een bijzonder duurzame en groene wijk. Vijf jaar geleden hebben we 54 huurwoningen opgeleverd in de prachtige wijk Mozaïekpark. Dit jaar starten we met de bouw van 55 eengezinswoningen voor de sociale verhuur in de Tuinwijk.

Kortenoord fase 2 Tuinwijk

De Tuinwijk combineert jaren ’30 architectuur met veel groen en duurzame woningen. De wijk kenmerkt zich door kleinschalige straatjes en leuke parkjes, waardoor u in een knusse wijk woont met veel privacy. De langgerekte meidoornhaag en de Nijlantssingel met een parkachtige oever, vormen de basis van Tuinwijk. De combinatie van hofjes, wandelpaden en veel groen laat u hier niet alleen  duurzaam wonen maar ook leven.

Projectfeiten
Projectdetails Nieuw Kortenoord Uitvoering 2017-2019
Plaats Aan de Voorburglaan Fase Uitvoering
Aantal woningen 55 eengezinswoningen
Werkzaamheden Nieuwbouw

Huurwoningen in de Tuinwijk
In samenwerking met gebiedsontwikkelaar BPD bouwen we 55 sociale huurwoningen in fase 2 van Nieuw Kortenoord. De duurzame woningen liggen verspreid over zes blokken in de wijk. De 43 tussenwoningen en 12 hoekwoningen hebben een ruime woonkamer, 3 slaapkamers, keuken, badkamer met zwevend toilet, zolder en een berging in de tuin. De hele woning is voorzien van vloerverwarming. De duurzame woningen zijn niet aangesloten op gas. Dit betekent dat koken en stoken alleen op elektra mogelijk is.

Duurzaam wonen
In fase 2 zijn de woningen nog duurzamer door de toepassing van extra maatregelen zoals;

• Zonnepanelen
  • Individuele Warmte - Koude opslag (WKO)

Deze combinatie zorgt voor comfortabel wonen in een duurzame woning.

Alle woningen in de Tuinwijk zijn verhuurd.