Rooseveltweg / Westerhofseweg

U bevindt zich hier: HomeWij doenNieuwbouw Ireneplan

Rooseveltweg / Westerhofseweg

In 2012 gingen de gemeente Wageningen en de Woningstichting met elkaar in overleg over de mogelijkheden voor het bouwen van nieuwe woningen en een nieuwe school in de wijk; het Ireneplan. De Ireneschool werd de Bijenkorf en staat op de plek van de oude Westerhofschool. Op de plek van de oude Ireneschool staan nu 12 eengezinswoningen aan de Westerhofseweg en 24 appartemeten voor 55+ aan de Rooseveltweg.

Impressies nieuwbouw Rooseveltweg / Westerhofseweg

Het plan
Aan de Rooseveltweg, die zich kenmerkt door galerijflats uit de jaren 50 en 60, staan 24 nieuwe en duurzame sociale huurappartementen voor ouderen (bij voorkeur 55+). Aan de Westerhofseweg staan nu 12 sociale huurwoningen die passen bij de sfeer van de woonstijl van die straat.

Westerhofseweg - 12 eengezinswoningen
Deze eengezinswoningen zijn heel duurzaam, zogenaamd BENG. Deze afkorting staat voor Bijna Energie Neutraal Gebouw. Met de BENG eisen krijgt het beperken van de energiebehoefte voorrang op het opwekken van energie. Zo zijn de woningen gasloos, ze hebben triple glas en een individuele warmtepomp voor verwarming. Deze is aangesloten op vloerverwarming. De achtertuin heeft een terras en een berging met parkeerplaats voor een auto. De huurprijzen en voorwaarden voor toewijzing zijn verschillend.

Wilt u meer weten? Klik hier voor de brochure van deze woningen.

Rooseveltweg - 24 appartementen
Daar waar vroeger kinderen naar de Ireneschool gingen, vullen 24 duurzame huurappartementen de Rooseveltweg aan. Ook deze appartementen zijn duurzaam en voldoen aan de BENG eisen. Deze appartementen zijn bestemt voor mensen vanaf 55 jaar.

Wilt u meer weten? Klik hier voor de brochure.

De nieuwbouw is gereed!
De woningen zijn eind 2023 allemaal verhuurd en de nieuwe bewoners hebben de sleutels ontvangen van hun gloednieuwe woning.