Huurachterstand, betalingsregeling en schuldhulpverlening

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderHuur betalenHuurachterstand, betalingsregeling en schuldhulpverlening

Huurachterstand, betalingsregeling en schuldhulpverlening

Wat als u uw huur niet op tijd betaalt? Of dat helaas niet op tijd kúnt? Wij voorkomen graag dat u daadwerkelijk een betaalachterstand oploopt.

Ontvangen wij uw huur niet op tijd? Dan sturen we u een herinnering. Deze ontvangt u rond de tiende van de maand. Ontvangen wij uw betaling daarna nog niet? Dan sturen we u een aanmaning. We gaan ervan uit dat we u hiermee genoeg tijd geven om de huur alsnog te betalen. Als u de huur niet op tijd kunt betalen, dan horen we dit graag zo snel mogelijk van u. We zoeken dan samen met u naar een oplossing, zodat we juridische maatregelen en daarmee samenhangende kosten voor u kunnen voorkomen.

Maak een afspraak
Als het niet lukt om uw huur te betalen, dan kunnen we in gesprek over een betalingsregeling. Tijdens een afspraak bekijken we de mogelijkheden om het op te lossen. Maak gerust een afspraak met een van onze medewerkers van de afdeling Huurincasso via telefoonnummer 0800 – 0317.

Reageert u niet op een herinnering of aanmaning? Dan neemt de deurwaarder het van ons over. Zorg dat u op tijd betaalt, dan voorkomt u extra kosten van het griffierecht. Die kunnen oplopen tot ruim € 425,00. Bovendien voorkomt u dan dat uw woning wordt ontruimd. Uw gegevens behandelen wij altijd vertrouwelijk.

Samenwerking
Wij zijn een samenwerking gestart met Solidez, Sociale Raadslieden, Humanitas en SWOA om hulp te bieden aan mensen die schulden hebben; de schulddienstverlening. Kunt u uw huur niet meer betalen? Dan kan professionele hulp een oplossing zijn. Als u gebruik wilt maken van de schulddienstverlening, stuur dan een e-mail naar financien@dewoningstichting.nl of bel naar telefoonnummer 0800 – 0317.

Meer informatie nodig?
Meer informatie vindt u op de websites www.toeslagen.nl, www.nibud.nl en www.schulden.nl