Hoe betaal ik de huur?

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderHuur betalen Huur betalen

Hoe betaal ik de huur?

Hoe betaalt u de huur?

Als u een woning van ons accepteert, ondertekent u de huurovereenkomst en ontvangt u de algemene huurvoorwaarden. Hierin staat dat u voor de eerste van de maand uw huur betaalt met een automatische incasso. Dit betekent dat u de Woningstichting machtigt om maandelijks het huurbedrag van uw bankrekening af te schrijven. U heeft dan geen omkijken meer naar uw huurbetaling. Bij een verandering van de huurprijs passen wij het bedrag automatisch voor u aan. Wij informeren u hier tijdig over.

Heeft u op dit moment nog geen automatische incasso?
Heeft u op dit moment nog geen automatische incasso, dan kunt u dit formulier invullen.

Wat is uw huurprijs?
U betaalt iedere maand huur voor uw woning en/of garage. De totale huurprijs bestaat meestal uit twee delen: de netto huur en de servicekosten. De netto huur (ook wel kale huur) is het bedrag dat u betaalt voor het gebruik van de woning. De stook- en servicekosten zijn de kosten voor de levering van diensten, zoals het schoonmaken en verlichten van portieken en algemene ruimtes en/of een voorschot voor de levering van warmte(stookkosten).

Als u uw huur niet meer kunt betalen door persoonlijke omstandigheden
Iedereen kan in een situatie komen, waardoor uw inkomen fors achteruit gaat. Bijvoorbeeld door ziekte of werkloosheid. Een huurgarantieverzekering of woonlastenverzekering, die ervoor zorgt dat u in dat geval toch uw huur kunt blijven betalen.

Als u een vrije huurwoning huurt, is het verstandig om u in te schrijven als woningzoekende bij www.huiswaarts.nu. U bouwt op die manier wachttijd op als geregistreerde woningzoekende. Als u bij een lager inkomen de huur niet meer kunt betalen, kunt u een sociale huurwoning gaan huren.