Energie besparende aanpassingen

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderAanpassingen in of aan uw woning Energie besparende aanpassingen

Energie besparende aanpassingen

Energiekosten bepalen voor een groot deel uw woonlasten. U kunt zelf aanpassingen in uw woning doen om energie te besparen, maar wij kunnen u ook helpen deze kosten zo laag mogelijk te houden!

U kunt uw energielasten verlagen door:

• Isolatie van uw dak, muren of vloer
  • HR++glas
  • Zonnepanelen

Wij helpen u graag, ook financieel
Wij kunnen ook energiebesparende woningveranderingen voor u uitvoeren. Om energiebesparende aanpassingen te stimuleren doen wij u een goed aanbod.

Als wij tijdens het groot onderhoud de kozijnen vervangen en HR++ glas en/of dakisolatie aan gaan brengen, vragen wij geen huurverhoging.

Zonnepanelen plaatsen of spouwmuur isoleren? Wetgeving Natuurbescherming maakt dit lastiger
Vanwege de nieuwe Wet Natuurbescherming is het niet meer mogelijk om van 1 maart tot en met eind oktober zonnepanelen te laten plaatsen. Dit om de vogels de gelegenheid te bieden om ongestoord te kunnen broeden en vleermuizen niet te storen. U kunt natuurlijk wel alvast een aanvraag indienen. Dan kunnen we alvast voorbereidingen treffen om buiten het broedseizoen de zonnepanelen te plaatsen. Spouwmuurisolatie aanvragen is niet meer mogelijk.

Zelf uw woning energiezuiniger maken
Wilt u zelf uw woning aanpassen om energie te besparen? Dat kan. U betaalt de aanpassing dan zelf en moet deze ook zelf onderhouden. Vergeet niet dat u misschien ook uw inboedel- of opstalverzekering aan moet passen. Lees daar meer over bij zelf klussen in de woning (ZAV).

Meer informatie nodig?
In onze folder energie besparen vindt u nog meer informatie. Daarin kunt u heel veel tips en trucs vinden en leest u hoe bekende Nederlanders het doen.

Hoe vraagt u energiebesparende aanpassing aan?
Klik hier op de link naar het formulier aanpassingen.