Ontvang ik een vergoeding voor aanpassingen in mijn woning?

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderAanpassingen in of aan uw woning Ontvang ik een vergoeding voor aanpassingen in mijn woning?

Ontvang ik een vergoeding voor aanpassingen in mijn woning?

Als u verhuist, kunt u voor een aantal aanpassingen die u in de woning heeft aangebracht een vergoeding krijgen. Hier leest u hoe dat werkt.

Voor welke aanpassingen kunt u een vergoeding krijgen?
Het gaat om aanpassingen die wij bij het onderhoud ook zouden uitvoeren en die de kwaliteit en de waarde van de woning verhogen. Voorbeelden hiervan zijn het aanbrengen van cv-installaties, keukens en zonnepanelen.

Welke berekening maken wij?
We berekenen de hoogte van de vergoeding op basis van wat het u gekost heeft om de aanpassing in uw woning aan te brengen. De werkelijke hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de kwaliteit, ouderdom, onderhoudskosten en afschrijvingstermijn van de aanpassing. U moet kunnen aantonen wat de kosten waren en hoe oud de aanpassing is, bijvoorbeeld met facturen of kassabonnen. Voor aanpassingen die al zijn afgeschreven geldt de vergoedingsregeling niet.