Nude

U bevindt zich hier: HomeMijn buurtZuidNude

Nude

Buurtfeiten
Naam buurt Nude Gezinssamenstelling
Met kinderen 8%
Zonder kinderen 13%
Alleenstaanden 79%
Totaal woningen 1.410 Gemiddelde WOZ waarde € 179.000
Aantal woningen de Woningstichting Totaal Zuid 1.022
Koop- of huurwoningen
Aantal huurwoningen 41%
Aantal koopwoningen 55%

Bron: CBS.

De wijk de Nude ligt ten westen van het Centrum. De bebouwing bestaat uit hoge, middenhoge en een beperkt aantal laagbouw woningen. Een groot deel van de woningen (ongeveer 420) zijn in de sociale verhuursector en zijn ons eigendom. Dit zijn portiek- en galerijwoningen. De sterflat aan de Albardaweg is particulier bezit, de sterflat aan de Thorbeckestraat is eigendom van een beleggingsmaatschappij. Aan de Mennonietenweg/Costerweg is het verpleeghuis Pieter Pauw. Ook is er in de Nude het bejaardenhuis de Nudehof. Hier hebben we 44 aanleunwoningen.

Voorzieningen
Wijkcentrum de Nude is het gemeenschapshuis van de wijk de Nude. Hier worden sociaal culturele activiteiten voor de wijk georganiseerd door het wijkteam, wijkbewoners, vrijwilligers en stagiaires. Er vinden verschillende activiteiten plaats op het gebied van ontmoeting, recreatie, educatie en leefbaarheid, afgestemd op de behoeften in de wijk.

In de Nude is een klein winkelgebied met enkele winkeltjes. Er is een plan van aanpak gemaakt voor ontwikkeling van dit winkelgebied en de omgeving. Op loopafstand is supermarkt Hoogvliet.

Zie ook