Onze energieprojecten

U bevindt zich hier: HomeWij doenDuurzaamheid Onze energieprojecten

Onze energieprojecten

Wij vinden het belangrijk dat de woonlasten voor onze bewoners zo laag mogelijk blijven. Ook het besparen van energie en het omlaag brengen van CO2-uitstoot vinden we erg belangrijk. Sinds 2008 voeren we daarom bij groot onderhoud energetische maatregelen uit. Van 2019 tot 2028 voeren we energetische maatregelen uit bij gemiddeld 125 woningen per jaar.

Aantal woningen groot onderhoud met duurzame maatregelen vanaf 2008

Duurzaamheid
Het uitvoeren van de energieprojecten is een van onze manieren om bij te dragen aan een betere wereld. Duurzaamheid is geen nieuw begrip voor de Woningstichting en speelt al jaren een cruciale rol bij alle activiteiten en heeft een prominente rol in onze strategische koers. Om klaar te zijn voor morgen maken we elke dag een stap naar ons uiteindelijke doel om in 2050 de optimale balans te bereiken tussen CO2 neutraliteit, gezondheid, betaalbaarheid en comfort.

Als tussenstap willen we eind 2020 in totaal 2.000 bestaande woningen energetisch aangepakt hebben. Met een woningbezit van in totaal 5.200 woningen hebben we daarmee zo’n 38% van ons woningbezit verduurzaamd. En met deze kennis op zak, streven we naar steeds verdere verduurzaming op weg naar 2050; CO2 neutraliteit.

Energielabelsprong
Bij groot onderhoud van onze bestaande woningen streven we naar een energielabelsprong van minimaal 2 labels tot minimaal energielabel B. We hebben ons hele woningbezit in kaart gebracht. In een plan ligt vast wanneer we welke woningen de komende jaren energetisch aanpakken. De totale uitgaven voor de uitvoering van groot onderhoud bedragen van 2019 t/m 2028 ongeveer € 49 miljoen.

Wilt u weten of uw huis in aanmerking komt voor een energiebesparende renovatie? Dan kunt u contact opnemen met ons. De gegevens staan op de contactpagina.