De laatste afrekening

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderHuur beëindigenDe laatste afrekening

De laatste afrekening

Op de laatste dag dat u de huurwoning nog van ons huurt, handelen we de laatste financiële zaken met u af. Dit bespreekt de opzichter met u.

De eindafrekening
Tijdens de eindkeuring bekijkt de opzichter de woning samen met u. Hij bekijkt of de werkzaamheden zijn uitgevoerd, die hij met u heeft besproken bij de voorkeuring. Als niet alles (goed) is uitgevoerd, laten wij deze uitvoeren. De kosten hiervan berekenen wij via de eindafrekening aan u door. Eventueel te veel of te weinig betaalde huur wordt met de eindafrekening met u verrekend.

Afrekening stook- en servicekosten, een maal per jaar
Als u een flat van ons huurt, betaalt u vaak maandelijks een voorschot voor stook- en servicekosten. In dit geval ontvangt u na het verlaten van de woning naast de eindafrekening ook nog een afrekening voor de stook- en servicekosten. De afrekening van stook- en servicekosten vindt slechts één keer per jaar plaats. Het is helaas niet mogelijk om deze afrekening tussentijds te maken. Dit betekent dat het een tijdje kan duren, voordat u de afrekening stook- en servicekosten ontvangt.
Tijdens de laatste controle noteert de opzichter de meterstanden van gas, water en elektra. U moet zelf zorgen voor de afmelding bij de energiemaatschappij en Vitens.

Zorg ervoor dat wij uw juiste gegevens hebben!
Het is belangrijk dat wij uw banknummer, e-mailadres en uw nieuwe adres hebben. Zodra u de huur opzegt, ontvangt u van ons een brief met daarop uw gegevens zoals ze bij ons bekend zijn. Controleer deze gegevens goed en geef eventuele wijzigingen altijd aan ons door!