Wijkcentrum Buurtse Bocht

U bevindt zich hier: HomeWij doenMaatschappelijkWijkcentrum Buurtse Bocht

Wijkcentrum Buurtse Bocht

In dit multifunctionele wijkcentrum zijn verschillende zorg- en welzijnsinstellingen gehuisvest.

Buurtse Bocht

's Heeren Loo
’s Heeren Loo de Vallei biedt in de Buurtse Bocht dagbestedingsactiviteiten voor mensen met een verstandelijke beperking, gekoppeld aan cadeauwinkel en kunstuitleen De Verbeelding. Een selectie uit de kunstwerken en cadeau-artikelen die de cliënten van ’s Heeren Loo de Vallei maken, exposeren en verkopen zij in De Verbeelding.
In 2011 verbouwden we de begane grond tot lunchroom. De lunchroom is een uitbreiding van de dagactiviteiten van ’s Heeren Loo de Vallei. De cliënten van de dagbesteding hebben allemaal een horecacursus gevolgd. Zo zijn ze goed voorbereid op hun werk in de lunchroom, die geopend is voor iedereen.

Opella
Door de toenemende zorg in het Wageningen gebruikt Opella een kantoorruimte in de Buurtse Bocht als derde uitvalbasis voor het thuiszorgteam. De locatie is gekozen vanwege de centrale ligging.

Mai Mi Bath
Stichting Vluchtelingenorganisatie Mai Mi Bath biedt praktische, psychosociale en juridische hulp aan alle vluchtelingen, bijvoorbeeld tijdens de vaak lange periode dat zij op de uitspraak van hun vergunningsaanvraag wachten.

Vriendendienst
Maatjesproject Vriendendienst coördineert vanuit de Buurtse Bocht haar werk: één-op-één ondersteuning van mensen met een psychiatrische achtergrond door zorgvuldig opgeleide vrijwilligers.

Volksuniversiteit Wageningen
Volksuniversiteit organiseert vanuit de Buurtse Bocht cursussen, lezingen, workshops en excursies voor (jong)volwassenen van alle leeftijden en uit alle lagen van de bevolking de mogelijkheid bieden tot verdere ontwikkeling en scholing.