Wanneer ontmoet ik de nieuwe huurder van mijn woning?

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderWanneer ontmoet ik de nieuwe huurder van mijn woning?

Wanneer ontmoet ik de nieuwe huurder van mijn woning?

Ik heb de huur beeindigd, wanneer ontmoet ik de nieuwe huurder van mijn woning?

U ontmoet de nieuwe huurder eigenlijk altijd bij de bezichtiging van uw (sociale huur)woning. Deze woningbezichtiging doet een medewerker van de Woningstichting met de eerste tien kandidaten op de lijst. Dit noemen we een groepsbezichtiging. De bezichtiging vindt plaats binnen drie weken nadat u de huur heeft opgezegd. Hiervoor maken we natuurlijk eerst een afspraak met u.

Na de bezichtiging kunnen belangstellenden via internet aangeven of ze nog steeds interesse hebben voor uw woning hebben. De eerste persoon op de lijst van belangstellenden, krijgt de woning aangeboden. Met deze persoon kunt u afspraken maken over spullen die u wilt achterlaten in de woning en die u aanbiedt ter overname. Natuurlijk kunt u ook tijdens de groepsbezichtiging al gegevens uitwisselen met de belangstellenden.

Voordat iemand een woning van ons mag huren, moeten wij nog wel een aantal gegevens controleren (bijvoorbeeld inkomensgegevens). Als deze niet in orde zijn, dan trekken wij de aanbieding van de woning in. Controleer daarom voordat u afspraken maakt, altijd eerst even bij de Woningstichting of die persoon ook echt de nieuwe huurder wordt.

Een vrije sectorwoningen wordt pas geadverteerd nadat deze door u, als vertrokken huurder, is opgeleverd. De bezichtiging door een woningzoekende wordt begeleid door een medewerker van de Woningstichting. U heeft dus als vertrokken huurder geen contact met een nieuwe huurder.

Meer vragen

Alle veelgestelde vragen