Ik heb spullen die ik wil aanbieden aan de nieuwe huurder, kan dat?

U bevindt zich hier: HomeIk ben huurderIk heb spullen die ik wil aanbieden aan de nieuwe huurder, kan dat?

Ik heb spullen die ik wil aanbieden aan de nieuwe huurder, kan dat?

Als u de huur beëindigd, ontvangt u van ons een formulier. Hierop kunt u aangeven welke spullen de nieuwe huurder over kan nemen. Als er spullen zijn die u niet achter mag laten, dan bespreekt onze opzichter dat met u tijdens een bezoek aan uw woning. Hiervoor maken wij een afspraak met u nadat u de huur, schriftelijk, heeft beëindigd.

Nadat u de huur schriftelijk heeft beëindigd, komt onze opzichter bij u langs. Hiervoor maken wij een afspraak met u. De opzichter bespreekt tijdens zijn bezoek hoe u de woning aan ons moet opleveren. Op dat moment kunt u ook aangeven welke spullen  u graag aan wilt bieden aan de nieuwe huurder (denk hierbij aan laminaatvloeren, tapijt, kasten enzovoort).

In een paar gevallen is overname van spullen niet altijd mogelijk:

• De nieuwe huurder moet bekend zijn voor u verhuist. Is dat niet zo, dan levert u de woning leeg en schoon op. Bij de oplevering van een vrije sectorwoning mag u soms spullen achterlaten in de woning in overleg met de opzichter. U krijgt hiervoor geen vergoeding.
  • Als wij de woning verkopen bespreekt onze opzichter met u wat u kunt achterlaten in de woning.
  • Als onze opzichter aangeeft dat de door u aangebrachte wijzigingen technisch niet in orde zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een laminaatvloer waarvan de ondervloer niet voldoet aan de voorwaarden.
  • Als u niet wilt meewerken aan een bezichtiging van uw woning, behoort overname van spullen niet tot de mogelijkheden.

U blijft verantwoordelijk voor de overgenomen spullen
Wij adviseren u om overgenomen spullen af te dekken op het moment dat u de sleutels inlevert bij onze opzichter. U blijft verantwoordelijk voor de overgenomen spullen totdat u de sleutels heeft ingeleverd bij de opzichter. Wij
zijn niet aansprakelijk voor schade die tijdens werkzaamheden in de woning is ontstaan aan de overgenomen spullen.

Meer vragen

Alle veelgestelde vragen