Goed bezochte bewonersavond huurders Energietransitie Benedenbuurt

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2024Goed bezochte bewonersavond huurders Energietransitie Benedenbuurt

Goed bezochte bewonersavond huurders Energietransitie Benedenbuurt

30 januari 2024

Op 24 januari jl. was er een informatieavond voor huurders over de aanleg van het warmtenet in de buurt in de Benedenbuurt. Meer dan 50 geïnterneerde huurders waren aanwezig. Ook cooporatie WOW, Gemeente Wageningen en Woonsupportplus waren present.

Bijeenkomst huurders Benedenbuurt 24-01-2024
Waar staan we nu?
We presenteerde aan bewoners wat we afgelopen 2 jaar hebben gedaan, en dan vooral gericht op de draagvlakmeting onder huurders. Omdat in 2022 meer dan 83% van de huurders uit de buurt akkoord ging, betekent dit dat we met alle huurders in de Benedenbuurt (die onder het project vallen) meedoen met het warmtenet. Ook lieten we zien waar we nu staan, aan de vooravond van de huisbezoeken door de installateur van de afleverset en de Woningstichting. Een afleverset voor warmtelevering wordt toegepast om een binneninstallatie die op een warmtedistributienet is aangesloten te voorzien van warm water voor de verwarming en voor het verwarmen van drinkwater. Inmiddels zijn er hiervoor al veel afspraken ingepland. Met huurders die nog geen afspraak hebben nemen we nog contact op voor het huisbezoek.

Wat gaan we nog doen?
We gaven de aanwezigen een korte doorkijk naar de komende 3 jaar. Dit jaar staat in het teken van de huisbezoeken door installateur en het verkrijgen van vergunningen. Volgend jaar staat waarschijnlijk het vervangen van de riolering en de aanleg warmtenet op het programma en daarna volgt het aansluiten van alle woningen op het nieuwe warmtenet. Dit is natuurlijk onder voorbehoud dat alles goed verloopt.