Huurwoning

U bevindt zich hier: HomeIk wil huren of kopen Wilt u een woning bij ons huren?

Huurwoning

U kunt bij ons woningen huren in de sociale huursector en in de vrije huursector.

Sociale huursector
De sociale huursector is bestemt voor mensen met een lager inkomen. De maximale huurprijs bedraagt € 879,66 per maand. Om sociale huurwoningen betaalbaar te houden voor mensen met een lager inkomen, gelden er wettelijke inkomenseisen. De inkomenseisen verschillen per corporatie en woning en zijn afhankelijk van uw huishoudsamenstelling. Neem contact op met de afdeling Verhuur van de Woningstichting om uw woonmogelijkheden te bespreken.

Reageren op een sociale huurwoning via huiswaarts.nu
Ga vandaag nog naar de website www.huiswaarts.nu om u in te schrijven als woningzoekende. Via uw inschrijving kunt u reageren op ons sociale huurwoningaanbod. Op de website van Huiswaarts adverteren meerdere corporaties. Het toewijzingsbeleid kan per corporatie verschillen. Belangrijk is dat u het inkomen van de inkomensverklaring (Belastingdienst) overneemt in uw inschrijving bij Huiswaarts. Zonder inkomensverklaring komt u niet in aanmerking voor een sociale huurwoning van de Woningstichting. Wij maken geen inkomensberekening op basis van het huidige inkomen. Per woning zijn afwijkende inkomenseisen van toepassing. De inkomenseisen staan bij de advertentie vermeldt.  Kijk hier welke woningen we op dit moment in ons aanbod hebben.

Vrije huursector
Is uw inkomen te hoog om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning? Dan komt u wellicht in aanmerking voor een woning in de vrije sector. Een vrije sectorwoning is een woning met een huurprijs boven € 879,66 per maand. Woningen in de vrije sector zijn uitgesloten voor huurtoeslag van de Belastingdienst.

Reageren op een vrije sector huurwoning via de Woningstichting
Om in aanmerking te komen voor een vrije sectorwoning moet uw (gezamenlijk) belastbaar jaarinkomen voldoen aan de door ons gestelde inkomensvoorwaarden. Onze vrije sector huurwoningen adverteren we op www.huiswaarts.nu. U moet ingeschreven staan bij huiswaarts.nu om op onze vrije sector woningen te reageren. Hieraan zijn inschrijfkosten verbonden. U kunt onze vrije sector woning ook vinden op www.rooftrack.nl. Registratie op rooftrack is gratis.