Huuraanpassing 2024

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2024Huuraanpassing 2024

Huuraanpassing 2024

18 april 2024

Ieder jaar passen wij op 1 juli de huurprijzen aan. Hiermee verduurzamen wij onze woningen en houden we de woonlasten betaalbaar voor onze huurders. Daarnaast hebben we dit geld nodig om extra nieuwbouwwoningen te kunnen financieren en de kwaliteit van woningen met E, F en G-labels versneld aan te pakken.

Huuraanpassing afhankelijk van inkomen en huishoudgrootte

De hoogte van de huurverhoging is afhankelijk van het inkomen en het aantal personen in je huishouden. Voor de meeste huurders stijgt de huurprijs dit jaar met 5,3%.

Voor de huurders met een laag inkomen wordt de huuraanpassing deels gecompenseerd door de aanpassing van de huurtoeslag, die is gemiddeld € 34 per maand omhoog gegaan. Huurders met een hoger inkomen krijgen een hogere huuraanpassing van € 40 of € 100 per maand. De huur van de vrije sector huurwoningen, garages, parkeerplaatsen en bergingen wordt verhoogd met 3,8%.

Bezwaar maken
Bent u het niet eens met de huuraanpassing, dan kunt u tot 1 juli 2024 schriftelijk bezwaar maken. Meer informatie over wat de huurverhoging voor u betekent en de regels voor het maken van bezwaar leest u in de folder.

Wilt u meer weten hierover?
Bekijk hier de veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met de team Finance. U kunt hen bereiken via telefoonnummer 0800 - 0317 (keuze 2). Of u kunt een e-mail sturen naar financien@dewoningstichting.nl.