Nieuwe bewoners ontvangen sleutels van nieuwbouwwoningen aan de Westerhofseweg

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2023Nieuwe bewoners ontvangen sleutels van nieuwbouwwoningen aan de Westerhofseweg

Nieuwe bewoners ontvangen sleutels van nieuwbouwwoningen aan de Westerhofseweg

27 september 2023

De langverwachte dag is eindelijk aangebroken voor de nieuwe bewoners van de nieuwbouwwoningen aan de Westerhofseweg. Nieuwe bewoners in een nieuw stukje buurt waar eerst de Ireneschool stond. Dit project onderstreept onze inzet om onze doelstellingen te bereiken: meer mensen voorzien van een betaalbaar thuis in een prettige buurt, met oog voor duurzaamheid en kwaliteit.

Sleuteluitgifte Westerhofseweg

Deze nieuwbouw is het resultaat van jarenlange samenwerking tussen de Woningstichting, de gemeente, omwonenden en de aannemer. Het project omvat de bouw van 12 sociale huurwoningen voor gezinnen en 24 sociale huurappartementen speciaal ontworpen voor 55-plussers. Hiermee voorziet de Woningstichting in de groeiende behoefte aan betaalbare huisvesting voor diverse doelgroepen in Wageningen.

Duurzaam gebouwd
De woningen duurzaam zijn ontworpen en gebouwd, wat resulteert in lagere energiekosten voor bewoners en een verminderde ecologische voetafdruk. Naast de woningen zijn er verbeteringen in de buurt doorgevoerd, zoals een nieuwe parkeerplaats, herziening van het stratenplan en aandacht voor groenvoorzieningen.
Enkele kenmerken van de woningen:
- 4 duurzame hoekwoningen en 8 tussenwoningen
- Bijna Energie Neutraal Gebouw (BENG) met gasloze voorzieningen
- Triple glas en individuele warmtepompen met vloerverwarming
- Achtertuin met terras en berging inclusief parkeerplaatsen
- Zonnepanelen

We zijn ontzettend trots om deze nieuwe stap te zetten en bij te dragen aan een mooie, leefbare omgeving in Wageningen.