Klimaatcafé Gezonde aarde en gezond wonen

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2023Klimaatcafé Gezonde aarde en gezond wonen

28 september 2023

De winter nadert. Het wordt straks weer koud in huis. Ramen dicht en verwarming laag om zoveel mogelijk energie te besparen? Dat lijkt goed voor een gezonde aarde, maar is niet goed voor je eigen gezondheid en niet voor je huis. Frisse lucht is elke dag nodig. Hoe bespaar je zoveel mogelijk (geld en) energie en heb je toch een gezonde lucht in huis en voorkom je schimmel?

Klimaatcafé Gezonde aarde en gezond wonen
Leo van Eldik en Rob Jansen, Energiecoaches van de Woningstichting zijn nu een jaar actief in het kader van “Energie(besparen) voor Iedereen: Niemand in de kou”. Ze hebben veel ervaring opgedaan door huisbezoeken en contacten met huurders. Energie besparen door je gedrag aan te passen, wat aan gordijnen en meubels te veranderen en met kleine maatregelen, en dan ook nog op een optimale manier frisse lucht in huis halen is een vak apart. Zij kennen dat vak en komen er over vertellen.

Roel Riphagen is coördinator van de ‘Tochtbusters’ en de straataanpak bij sociale huurwoningen in Wageningen. Daar komt hij over vertellen.

Ventilatie is mogelijk het allerbelangrijkste onderdeel van onze woning. Het ventilatiesysteem functioneert als de longen van ons huis. Wanneer de verwarming aan is gaat door ventilatie warmte verloren. Hoe houdt u de lucht in huis gezond en bespaart u toch ook energie?

Iedereen is welkom, iedereen kan meedoen, aanmelden hoeft niet.
De toegang is gratis, maar een bijdrage voor wat te drinken en voor onze bijkomende kosten is meer dan welkom!

Het Klimaatcafé wordt elke eerste woensdag van de maand georganiseerd door het Platform Duurzaam Wageningen, Grootouders voor het Klimaat en de klimaatburgemeester van Wageningen.