Geslaagde pilot daken en vloeren isoleren met klushulp

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2024Geslaagde pilot daken en vloeren isoleren met klushulp

18 januari 2024

Begin december begonnen we met de pilot klushulp waarbij de Gemeente Wageningen, de Woningstichting, Aannemingsbedrijf Jansen & Van Ralen, Buurtbedrijf de Nude en de Tochtbusters samenwerkten aan het isoleren van 3 huizen aan de Veerstraat.

Gezamenlijk initiatief
Deze 3 huizen werden geselecteerd voor de pilot om samen te kijken naar de mogelijkheden om op korte termijn woningen te isoleren, waarbij bewoners een fijner en duurzamer thuis krijgen met een lagere energierekening. Dit initiatief is ontstaan omdat we gezamenlijk bewoners willen helpen bij wat zij zelf kunnen doen om hun huis beter te isoleren. Als onderdeel van de Bespaar energie, bespaar geld actie.

Geïsoleerd huis woont fijner
De bewoners zijn blij met het initiatief. Bewoonster Mechteld is blij met haar geïsoleerde dak; ‘Dat we nu een aangenamere zolder hebben is heel fijn. De zolder wordt de slaapkamer van mijn dochter Lynn, met een schildersezel bij het raam dat uitkijkt op de uiterwaarden.’ Aannemingsbedrijf Jansen & Van Ralen leverde materialen. Buurtbedrijf de Nude en de Tochtbusters hielpen met het isoleren van de daken en vloeren en de Gemeente Wageningen en de Woningstichting maakte het mogelijk om alle partijen bij elkaar te brengen. Zo droeg iedereen een steentje bij aan isoleren van deze 3 huizen in de Veerstraat. Hier stonden we gezamenlijk bij stil onder het genot van een hapje en drankje.

Hoe nu verder?
De pilot was geslaagd en er zijn leerpunten naar voren gekomen. Zo weten we dat dit niet per se de oplossing voor alles is, maar dat we nog beter gaan kijken naar woningen en daken die we kunnen isoleren waarbij de impact voor bewoners nog groter is.

Meer informatie over de Bespaar energie, bespaar geld actie vindt u op wageningenbespaart.nl.