Wij zoeken per direct een Woonconsulent (28-32 uur) M/V

U bevindt zich hier: HomeOver onsWerken bij ons Wij zijn zoeken een Woonconsulent M/V

Wij zoeken per direct een Woonconsulent (28-32 uur) M/V

Ben jij op zoek naar een leuke functie? Lees hier onder wie wij zoeken als onze nieuwe woonconsulent.

vacature woonconsulent

Functieprofiel
Onze missie is zorgen voor goede huizen in een prettige buurt, waar huurders zich thuis voelen. De Woonconsulent levert een bijdrage aan de leefbaarheid onze buurten, aan participatie met bewonerscommissies, bewonersbegeleiding bij projecten, overlastproblematiek en aan het proces van huurachterstanden. Je bent aanwezig en zichtbaar in de buurt. Zo kun je problemen snel signaleren en voorkomen, maar zie je ook kansen om (bewoners)initiatieven te ondersteunen. Dit doen we samen met bewoners, gemeente en netwerkpartners.

Hoe doe je dit:

• Je bevordert de leefbaarheid in de buurt; signaleert sociale problemen en levert een bijdrage aan de oplossing hiervan, samen met de buurtbeheerder.
  • Je adviseert bij lastige situaties over huren en huurachterstanden;
  • Je behandelt complexe zaken met betrekking tot sociale problematiek, werkt hierbij samen met onze netwerkpartners om te komen tot de best haalbare oplossing voor alle betrokken partijen;
  • Je stimuleert bewonersinitiatieven op complexniveau, gericht op de woonomgeving
  • Je bemiddelt huurders bij urgente situaties naar passende woonruimte.
  • Je hebt goede contacten met begeleidende- en hulpverlenende instanties.
  • Je begeleidt bewoners bij de voorbereiding en tijdens de uitvoering van renovatie- of onderhouds projecten en bewaakt hierin de participatie van en met huurders.

Functie-eisen
Je hebt HBO werk- en denkniveau en bent iemand die makkelijk verbinding maakt, graag initiatief neemt en zelfstandig handelt. Je hebt een helikopterblik, kan zaken vanuit verschillende perspectieven bekijken en een (strategisch) goed afgewogen oordeel vormen. Je bent vindingrijk, kunt buiten de gebaande kaders denken en durft met vernieuwingen te komen. Je kan goed met conflicten omgaan en staat stevig in je schoenen! Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken, bewaakt de voortgang van je eigen werkzaamheden en bent klantvriendelijk naar onze huurders, je collega’s en netwerkpartners. Je bent bovenal een teamspeler, goede samenwerking is een must!

Wat mag je van ons verwachten?
Wij bieden een interessante en afwisselende functie bij een ambitieuze organisatie die volop in beweging is. Onze organisatie kenmerkt zich door een professionele en informele werksfeer. De functie van Woonconsulent is ingedeeld in schaal I van de CAO Woondiensten, startsalaris € 3.369,-, eindniveau € 4.431,- (afhankelijk van je werkervaring). Voor indiensttreding bij de Woningstichting vragen wij om een VOG (Verklaring omtrent Gedrag).

Solliciteren?
Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan de gestelde eisen? Stuur je sollicitatie vóór 11 november 2019 voorzien van werkervaring en jouw persoonlijke gegevens naar Ingrid Welgraven (Personeelsadviseur) via e-mailadres: p&o@dewoningstichting.nl. Deze vacature zetten we gelijktijdig in- en extern uit. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.

Acquisitie n.a.v. deze vacature stellen wij niet op prijs.