We doen mee met Wageningen Werkt Duurzaam!

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 We doen mee met Wageningen Werkt Duurzaam!

We doen mee met Wageningen Werkt Duurzaam!

06 december 2017

Eind november ondertekende we het deelnemersformulier van Wageningen Werkt Duurzaam. We werken al jaren actief aan de verduurzaming van onze bedrijfsvoering en woningvoorraad. Met onze deelname aan Wageningen Werkt Duurzaam ondersteunen we het duurzame initiatief en blijven we scherp op onze eigen duurzaamheid.

wwduurzaam

Duurzaam ondernemen
We zien duurzaam ondernemen als een combinatie van sociale-, ecologische- en bedrijfseconomische uitgangspunten. Binnen onze mogelijkheden investeren we in energetische voorzieningen, alternatieve energiebronnen en duurzame producten. We hebben de ambitie om ECO-corporatie te zijn. Dat betekent:
-        Investeren in duurzame energievoorziening. Bijvoorbeeld een Warmte-Koude Opslagsysteem (WKO), zoals toegepast in Nieuw Kortenoord en Torckdael, het Zonne-energieproject in de Haverlanden.
-        Standaard duurzaamheidsmaatregelen toepassen bij onderhoudsprojecten zoals een goede (schil)isolatie van woningen en een goed ventilatiesysteem.
-        Inkoop van groene energie en groen gas voor de woongebouwen.

Het Klimaatplan – Wageningen klimaatneutraal in 2030
We onderschrijven het Klimaatplan van de gemeente Wageningen, Wageningse bedrijven, instellingen en organisaties met de doelstelling om Wageningen klimaatneutraal te maken in 2030. Door deel te nemen aan Wageningen Werkt Duurzaam gaan we een stap verder en gaan we voor:
-        Onze opgave om verduurzaming van de woningvoorraad en de bedrijfsvoering op te nemen in ons beleid.
-        Een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van Wageningen Werkt Duurzaam en de doelstellingen.
-        Onze bijdrage het verduurzamen van Wageningen.
-        Onze (duurzame) kennis te delen met andere deelnemers van Wageningen Werkt Duurzaam.

Wageningen Werkt Duurzaam – een gezamenlijk initiatief van ondernemersvereniging Wageningen Ondernemers Contact (WOC) en de gemeente Wageningen –is een netwerk voor bedrijven in Wageningen die duurzamer willen ondernemen. De stichting geeft voorlichting en zet projecten op om Wageningse bedrijven en instellingen te ondersteunen op het gebied van energiebesparing en duurzame energie, circulair ondernemen en vergroening van gebouwen en openbare ruimte. Daarmee levert Wageningen Werkt Duurzaam een bijdrage aan de overgang naar een duurzame, groene en klimaatneutrale economie in Wageningen.
Meer weten? Kijk op
www.wageningenwerktduurzaam.nl