We bouwen de duurzaamste school van Wageningen

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2018 We bouwen de duurzaamste school van Wageningen

We bouwen de duurzaamste school van Wageningen

01 februari 2018

Het gonst al een tijdje: dichtbij het centrum, aan de Buurtseweg komt een nieuwe basisschool. De komende maanden gaan we hier bouwen aan een modern, duurzaam schoolgebouw voor basisschool De Bijenkorf. Namens de gemeente geeft wethouder Dennis Gudden op 19 februari het startsein voor de bouw op de bouwlocatie.

ireneschool doek

Basisschool De Bijenkorf wordt een school met een groen profiel. Spelenderwijs ontdekken de kinderen hoe alles groeit en bloeit en bedenken ze samen kleine oplossingen voor grote problemen. Een brede ontwikkeling die verder gaat dan meetbare leeropbrengsten.

Metamorfose school
Basisschool de Bijenkorf komt aan Buurtseweg 1, tegenover ons kantoor. Er zijn jaren van voorbereiding aan vooraf gegaan. In de roerige jaren rond het Ireneplan, heeft de Ireneschool in de luwte gewerkt aan een metamorfose. Zo is naar toekomstige ontwikkelingen gekeken en ervaring opgebouwd met TOM-onderwijs. Met succes: de school laat over het afgelopen schooljaar de beste citoscores van Wageningen zien. Nu het nieuwe schoolgebouw in zicht komt, kan de nieuwe school haar ambities laten zien én waarmaken.

Duurzaamste school van Wageningen
Het nieuwe schoolgebouw voldoet aan hoge energieambities én heeft een gezond binnenklimaat. Het is klimaatneutraal opgezet en biedt straks ruimte voor 150 kinderen. Hiermee mag basisschool De Bijenkorf zich straks met recht de duurzaamste school van Wageningen noemen. Het Groene Wiel is betrokken bij het ontwerp van het groene plein en de moderne moestuin (urban farming). Een bijenhotel zal zeker niet ontbreken!

Start basisschool De Bijenkorf
Basisschool De Bijenkorf start in het nieuwe schooljaar augustus 2018. Naar verwachting is het nieuwe schoolgebouw eind 2018 klaar. Voor de overbrugging doet de Ireneschool nog even dienst. Daarna gaat het oude gebouw plaatsmaken voor woningen.

Samen geven we het startschot
Op 19 februari om 11.00 uur is Wethouder Gudden op de bouwplaats om samen met ons ,de schoolkinderen, omwonenden en genodigden het startschot te geven voor de bouw.

In de hal van de Woningstichting, komt in de loop van februari een informatiehoek over nieuwe school. Voor meer informatie: welkom@basisschooldebijenkorf.nl.