Veiligheid van de galerijen gewaarborgd

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 Veiligheid van de galerijen gewaarborgd

Veiligheid van de galerijen gewaarborgd

01 februari 2017

Eind 2016 hebben we onderzoek laten uitvoeren naar de constructie en veiligheid van de galerijvloeren van onze flats. Uit het onderzoek blijkt dat de galerijen veilig zijn voor normaal (dagelijks) gebruik. Bij enkele flats blijkt dat ze ondersteund moeten worden om ook veilig te blijven bij zware belasting. Dat doen we met stutten/stempels.

Galerij met stutten/stempels

Ondersteuning van enkele galerijen
Uit het onderzoek blijkt dat we voor de galerijen aan de flat Savornin Lohmanstraat in de Nude maatregelen moeten treffen zodat de situatie ook veilig blijft bij (zeer) zware belasting. Daarom zijn bij deze flat de galerijvloeren tijdelijk verstevigd met stempels/stutten. Ook in de Bovenbuurt zijn er galerijen die gestut worden.

Bewoners geïnformeerd
We hebben onze bewoners per brief geïnformeerd over de situatie en de maatregelen die we nemen. Ook hebben we een spreekuur ingesteld waar bewoners met vragen terecht konden. Natuurlijk zijn we ook regelmatig in de buurt en kunnen bewoners altijd hun vragen stellen aan onze medewerkers.

Onderhoud van de galerijvloeren
Om ook veiligheid voor de toekomst te garanderen, gaan we dit jaar goed bekijken bij welke flats we onderhoud uit moeten voeren. Wij informeren bewoners van alle flats tijdig over de aanpak van de werkzaamheden.