Scooter in brand in flat aan de Treubstraat

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2018 Scooter in brand in flat aan de Treubstraat

Deel deze pagina op

Scooter in brand in flat aan de Treubstraat

08 maart 2018

In de nacht van maandag op dinsdag was er brand in de algemene ruimte van een flat aan de Treubstraat. Er was veel stank en rookontwikkeling door het hele gebouw. De rook drong ook verschillende woningen binnen, waardoor enkele bewoners hun huis (tijdelijk) moesten verlaten. Er raakte bij de brand gelukkig niemand gewond. De oorzaak van de brand was een scooter die vermoedelijk is aangestoken. Wel waren de bewoners erg geschrokken en ontdaan door de situatie.

brandschade Treubstraat

Hulpdiensten, een medewerker van de Woningstichting en medewerkers van Salvage (dienst voor opvang van gedupeerden) waren ‘s nachts snel ter plekke om alles in goede banen te leiden.

De flat wordt gereinigd
Door de enorme rookontwikkeling zit het trappenhuis van de flat onder een dikke laag zwarte roet. Direct na de brand werd de eerste – hoogstnodige – schoonmaak gedaan. Inmiddels is het complete trappenhuis gereinigd en wordt het nog geschilderd. De schade in de woningen is opgenomen en alles wordt zo snel mogelijk hersteld.

Medewerkers van de Woningstichting hebben nauw contact met de getroffen bewoners voor ondersteuning en om er voor te zorgen dat ze zo snel mogelijk weer prettig kunnen wonen.