Olympiaplein nieuw 25 jaar oud!

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 Olympiaplein nieuw 25 jaar oud!

Olympiaplein nieuw 25 jaar oud!

23 juni 2017

In het kader van het 25 jarig bestaan van “Olympiaplein Nieuw” hebben diverse betrokken bewoners de handen ineen geslagen. Met deze vlag willen zij symbolisch hun trots uiten.

Olympiaplein vlag

De binnentuin van de bewoners van Olympiaplein nieuw grenst aan ons kantoor. Onze opzichter Giuliano vertelt over de bewoners:“Onze achterburen wonen met veel plezier op Olympiaplein nieuw. Wat wij zien is dat men voor elkaar zorgt. Geschreven en ongeschreven spelregels worden moeiteloos vertaald in gezelligheid en gezamenlijke bezigheden waar iedereen gelijk is".

Het recept
Wat is hier allemaal voor nodig geweest?

- Participatiementaliteit
- Goede zin
- 1 vlaggenmast
- 1 vlag
- Complexbewoners met (te) veel energie
- Wat beton en andere materialen
- Gezond verstand
- En een weloverwogen plek in de gezamenlijke binnentuin.

De vlaggenmast van roestvrijstaal lag al een tijdje klaar en de heren stonden te trappelen deze een mooie plek te geven in de gezamenlijke binnentuin. Met een kleine interactie is een mooie plek bedacht midden in de plantenbak waar de betonnen poer netjes en praktisch onzichtbaar is weggewerkt met een stukje kunstgras. Vol trots showt meneer de Hommel de zojuist gearriveerde vlag (zie foto). Dit is een informeel fotomoment waard. Geen lintjes nog, maar gewoon lekker spontaan.
Geachte bewoners van Olympiaplein nieuw, "wij zien jullie trots waarderen dit ten zeerste”.