Nude - wijk van de toekomst

U bevindt zich hier: HomeProjectenWijken van de toekomst Nude - wijk van de toekomst

Nude - wijk van de toekomst

In Nederland is een energietransitie aan de gang. Sinds de jaren ’60 koken en stoken we op aardgas. Dit is, zoals we nu weten, niet goed voor het milieu. Daarom willen we samen op zoek gaan naar andere duurzamere manieren van wonen. In de Nude nodigen we bewoners nadrukkelijk uit om deel te nemen aan het bouwen van de wijk van de toekomst.

Nude wijk van de toekomst

Nude: een wijk van de toekomst
Voor de Nude staan de komende jaren een flink aantal werkzaamheden op het programma. Daarom ontstond bij een groot aantal partijen, de gemeente, de Woningstichting, een beheerder van Vereniging van Eigenaren, Solidez en netbeheerder Liander de behoefte om de plannen en agenda’s over elkaar te leggen en te gaan verbinden met wensen en dromen van bewoners en ondernemers van de Nude.

Geen gasnet meer
In de Nude komen er een aantal andere grote werkzaamheden aan. Wij gaan groot onderhoud plegen aan onze woningen, de riolering moet vervangen worden, de afvalinzameling is verouderd, het groen eigenlijk ook. En dan is er ook nog dat oude gasnet. Als we de plannen van alle partijen en de wensen van bewoners op elkaar afstemmen, dan kunnen we van de Nude echt een wijk van de toekomst maken!

Ik woon in de Nude, wat betekent dit voor mij?
Als u in de Nude woont merkt u van al deze voorbereiding op dit moment nog niet zo veel. Maar daar komt verandering in. We willen contact leggen op een manier die past bij de Nude en bij haar bewoners en gebruikers. Geen algemene saaie en lange informatieavond maar liever kleine bijeenkomsten, workshops of excursies. En dan niet over alle onderwerpen tegelijk maar over één onderwerp.

Meer weten?
Hou voor actuele informatie de volgende website in de gaten: Wageningen woont duurzaam. Op deze site vindt u nog veel meer informatie over duurzame projecten in Wageningen.