Nude - duurzaam groot onderhoud

U bevindt zich hier: HomeWij doenWijken van de toekomst Nude - duurzaam groot onderhoud

Nude - duurzaam groot onderhoud

De wijk is gebouwd in de jaren zestig. De flats zijn constructief nog in orde, maar zijn niet meer van deze tijd. Daarom gaan we de woningen flink vernieuwen. Ook de riolering, de afvalverzameling en het groen in de wijk moet worden aangepakt. En dan is er ook nog dat oude gasnet.... Het groot onderhoud in de wijk de komende jaren biedt kansen! Samen met bewoners, gemeente en andere partijen maken we van de Nude een echte wijk van de toekomst.

Nude: duurzaam groot onderhoud

In overleg met een bewonersplatform hebben we een duurzaam plan van eisen gemaakt en een geschikte aannemer geselecteerd. September 2020 zijn we gestart met het groot onderhoud bij de galerij- en de portiekflats van de Savornin Lohmanstraat.

Wat gaan we doen?
Belangrijke wens van bewoners is het verduurzamen van de woningen en het verminderen van het energiegebruik. Wij willen meer kwaliteit en wooncomfort bieden en woningen maken die nog 40 jaar mee kunnen. De flats krijgen ook van buiten een metamorfose, met moderne grote balkons. We doen dit zonder huurverhoging.

Al het leidingwerk wordt vervangen, er komen koolstofdioxidemeters, nieuwe radiatoren, ventilatie en CV-leidingen.  De bewoners kiezen een nieuwe keuken en sanitair, krijgen kunststof kozijnen, HR++ glas, zonneschermen en op de daken komen zonnepanelen. We sluiten de panelen gratis aan op de elektrameter van de woningen. Als het energieverbruik van de bewoner na het groot onderhoud gelijk blijft, bespaart deze altijd op de kosten.

Hoe gaan we te werk?
Voordat we  starten met de werkzaamheden aan de woningen bespreken we alles met de bewoners in een persoonlijk gesprek. We organiseren een opruimdag zodat daarna het echte onderhoud kan beginnen. Per woning neemt het werk 15 werkdagen in beslag. We doen zoveel mogelijk in bewoonde staat. Het is een grote verbouwing en we realiseren dat het grote impact heeft voor bewoners. Dat vergt dus veel afstemming. De aannemer heeft daar duidelijke en eenvoudige manieren voor. Zo lopen er tijdens de werkzaamheden altijd mensen met groene hesjes, deze kunnen bewoners altijd aanspreken. De medewerkers in rood liever niet, zodat zij lekker door kunnen werken.

Door alle verbeteringen worden de woningen energiezuiniger en comfortabeler en de wijk duurzamer. De komende jaren bouwen we samen aan de Nude, een wijk van de toekomst.

Nieuwsbrieven / Newsletter