Brand Riemsdijkstraat

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2020 Brand Riemsdijkstraat

Brand Riemsdijkstraat

22 juni 2020

Op donderdag 18 juni 2020 werden we opgeschrikt door een brand op de Riemsdijkstraat. De hulpdiensten én onze medewerkers waren snel ter plaatsen. Alle bewoners werden in veiligheid gebracht en opgevangen in de Junushoff. Helaas moest één bewoner de nacht in het ziekenhuis doorbrengen, maar het had veel erger kunnen zijn. Er zijn nog 6 woningen niet bewoonbaar. Deze worden zo snel mogelijk schoongemaakt, zodat de bewoners weer terug kunnen naar hun woning. De verwachting is dat het herstel en schoonmaak van het hele gebouw nog weken kan gaan duren.

brand Riemsdijkstraat

Snel ter plaatse
Direct na de brandmelding konden wij de hulpdiensten ondersteunen met onze buurtbeheerders en medewerkers van ons crisisteam. Bewoners waren vanzelfsprekend erg geschrokken. Een brand mee maken is een vreselijke ervaring. De zorg voor bewoners had en heeft onze eerste prioriteit.

Donderdagavond bleek dat 33 woningen nog niet geschikt waren om te bewonen. De bewoners van deze woningen hebben de nacht doorgebracht bij vrienden, familie of in het WICC. Er is de hele nacht en vrijdag hard gewerkt aan de schoonmaak en herstel van ingetrapte deuren. Gelukkig konden de meeste bewoners vrijdagmiddag weer terug naar hun woning. Helaas was dat voor zes bewoners nog niet het geval. Zij kunnen gelukkig tijdelijk terecht in een ingerichte eenpersoonskamer op de Bornsesteeg van onze collega Idealis.

Dank voor de goede samenwerking
Door de goede samenwerking met de hulpdiensten, de gemeente en de Junushoff was het mogelijk de bewoners direct op te vangen. Ook bewoners hebben het heel goed gedaan in deze stressvolle situatie. Naast de eerste opvang, is er door veel externe partijen hard gewerkt om bewoners weer terug te laten keren. Goed dat we elkaar in Wageningen zo goed kunnen vinden. Van de Patio voor het eten en drinken tijdens de opvang, tot Idealis die ons hielp om bewoners die nog niet naar huis kunnen toch een eigen plekje te geven.