Nieuwe Ireneschool komt er aan, laatste handtekeningen gezet!

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2017 Nieuwe Ireneschool komt er aan, laatste handtekeningen gezet!

Nieuwe Ireneschool komt er aan, laatste handtekeningen gezet!

14 juli 2017

Na jarenlang zorgvuldig overleg tussen gemeente, de Woningstichting en de Ireneschool is het zo ver! Op woensdag 12 juli ondertekende wethouder Dennis Gudden en interim bestuurder van de Woningstichting, Wilfried Stribos, de laatste overeenkomsten. Naar verwachting gaat in oktober/november de eerste paal de grond in, zodat de kinderen eind augustus 2018 het nieuwe schooljaar in de nieuwe (duurzame) school kunnen starten.

laatste ondertekeningen start Ireneschool

Na officiële ondertekening bekijken Wilfried Stribos (interim bestuurder de Woningstichting), Dennis Gudden (Wethouder Gemeente Wageningen) en Hans van Holland (directeur Ireneschool) het terrein dat al klaar is voor de bouw van de nieuwe school.

School voor de toekomst
Het maken van de plannen voor de nieuwe Ireneschool kent een lange geschiedenis. Al in 2012 kwamen de gemeente Wageningen, de Woningstichting en de Ireneschool samen om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor een nieuwe school. De Ireneschool had de wens om een nieuwe ‘brede’ school te bouwen. Helaas is dat door veranderende wetgeving niet te realiseren. Wethouder Dennis Gudden: “Het is  de Ireneschool, de Woningstichting en de gemeente Wageningen gelukkig toch gelukt om een goed alternatief plan te maken waarin de doelstellingen van een brede school voor de school gerealiseerd kunnen worden. Ik ben erg blij met de goede samenwerking met de Woningstichting, de Ireneschool en de betrokkenheid van de werkgroep Ireneplan. Nu we alle overeenkomsten hebben ondertekend kan de nieuwe Ireneschool echt worden gebouwd!”

Start van de bouw
De bouw van de nieuwe school gaat dit najaar van start. Zodra de nieuwe school is opgeleverd, zomer 2018, wordt de oude school gesloopt. Op deze plek langs de Rooseveltweg en de Westerhofseweg komen straks 24 appartementen en 12 eengezinswoningen. Naar verwachting is het hele Ireneplan eind 2020 gereed. Het plan is in goed overleg met de werkgroep Ireneplan tot stand gekomen. Hierin werken omwonenden, het schoolbestuur, gemeente Wageningen, Solidez en de Woningstichting nauw samen.