U bevindt zich hier: HomeIk wil huren of kopenIk sta samen met een partner ingeschreven. Eén van ons studeert nog. Komen we nu wel in aanmerking voor een woning?

Als één van ons studeert, kunnen we dan wel een woning via de Woningstichting huren?

We huisvesten inderdaad geen studenten. Echter, als u samenwoont of plannen daarvoor heeft, kunt u in aanmerking komen voor een woning als één van beide minimaal een jaarcontract heeft voor tenminste 20 uur per week.

Voorwaarden
U moet wel voldoen aan de maximaal gestelde inkomensgrens. Deze vindt u terug bij de advertentie van de woning.  Ook moet er sprake zijn van een economische eenheid. Onder economische eenheid verstaan we dat beide personen een gezamenlijke huishouding kunnen aantonen van een minimale periode. Economische eenheid kan op de volgende manieren worden aangetoond:

- als jullie samen minimaal één jaar staan ingeschreven als woningzoekende
- als er sprake is van volledig fiscaal partnerschap
- als er sprake is van geregistreerd partnerschap/huwelijk

Meer vragen

Alle veelgestelde vragen