Huurders geven ons weer een A status

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2020 Huurders geven ons weer een A status

Huurders geven ons weer een A status

19 november 2020

Aedes, de koepelorganisatie voor woningcorporaties, doet jaarlijks een vergelijkend onderzoek onder woningcorporaties; de Aedes benchmark. De corporaties worden op vijf punten vergeleken: Huurdersoordeel, Bedrijfslasten, Duurzaamheid, Onderhoud en verbetering en Beschikbaarheid & Betaalbaarheid. Uit dit landelijk onderzoek blijkt dat woningcorporaties goed worden beoordeeld door hun huurders en dat de bedrijfslasten zijn gedaald.

Aedes Benchmark 2020

Huurdersoordeel: we blijven een A corporatie
Elk jaar proberen we van de resultaten van de benchmark te leren en onze dienstverlening te verbeteren, en dat lukt! Nieuwe huurders geven ons nu een 8,1, vorig jaar een 7,7. En ook het cijfer voor het reparatieverzoek ging van 7,7 naar 8,3. Huurders die bij ons vertrekken geven een 7,5 voor de afhandeling. We zijn er trots op dat de huurders ons deze mooie cijfers geven voor onze dienstverlening.

Bedrijfslasten voor corporaties blijven dalen
Ook wij bespaarde in 2019 op onze bedrijfslasten en behalen daarmee een B.

Beschikbaarheid & betaalbaarheid
Ten opzichte van andere woningcorporaties in Nederland hebben we lage huurprijzen. We zijn hier heel bewust mee bezig en vinden het belangrijk dat huurders in goede en goed betaalbare huizen kunnen wonen.

Onderhoud & verbetering
In 2019 gaven we meer geld uit dan de gemiddelde corporatie in Nederland aan onderhoud en verbetering van de woningen. Dit komt omdat we grote duurzame investeringen doen bij groot onderhoud, zoals bij de Pomona/Asterstraat. Deze investeringen zijn niet voor niets: huurders geven woningen van de Woningstichting een A voor de woningkwaliteit. Onze duurzaamheidscore is door deze investering ook verbeterd. Met het groot onderhoud van Pomona/Asterstraat hebben we weer een flinke stap gezet in onze energieprestatie. We streven naar een gemiddeld label B. Naar verwachting gaat dat volgend jaar ook lukken.

Wilt u meer weten?
Bekijk de PDF of kijk op de site van Aedes voor alle resultaten: https://bit.ly/36KP2qA