CV ketels gevaarlijk?

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2019 CV ketels gevaarlijk?

CV ketels gevaarlijk?

19 maart 2019

Zaterdag 16 maart ging het tv programma Kassa over cv-ketels van het merk Agpo Ferroli. Deze werden “levensgevaarlijk” genoemd. Het gaat om de ketels van het type Econpact, Ultima, Megadens en Megalux, met een productiedatum van voor 2011.

cv

Ketels in woningen van de Woningstichting
We hebben 721 Agpo Ferroli ketels die in deze periode zijn geproduceerd. Dit jaar vervangen we 221 van deze ketels.

Geen gevaar bij goed onderhoud
De problemen ontstaan bij een dichtgeslibde warmtewisselaar, wat het gevolg is van niet uitgevoerd onderhoud. Bij Kemkens en de Woningstichting is al jaren bekend dat goed onderhoud aan deze warmtewisselaars essentieel is. In tegenstelling tot wat In het programma Kassa wordt beweerd, is onderhoud prima uit te voeren. De verklaring van Ferroli, leest u op deze link. Deze komt overeen met de ervaringen van Kemkens en de Woningstichting.  Deze ketels worden dan ook om het jaar met zorg door Kemkens onderhouden. Bij slijtage aan de warmtewisselaar vervangen we de hele ketel. Goed onderhoud houdt ook deze Agpo Ferroli ketels veilig. Extra maatregelen zijn dan ook niet nodig.

Heeft u vragen?
Wilt u meer weten? Neem contact met ons op, of bel Kemkens bellen via nummer 088-5050330.