Aanpassing van werkzaamheden ivm Coronavirus

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2020 Aanpassing van werkzaamheden ivm Coronavirus

Aanpassing van werkzaamheden ivm Coronavirus

16 maart 2020

Sinds maandag 23 maart 2020 zijn de maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus verscherpt. Wij volgen vanzelfsprekend het advies van het RIVM op om de verspreiding van het virus te voorkomen. Wat dit betekent voor onze dienstverlening leest u hier.

Alleen samen krijgen we corona onder controle

Let op: De situatie rondom het Coronavirus kan per dag veranderen. Ook onze aanpak kan dus per dag veranderen. Via onze website en sociale media houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte.

Ons kantoor is gesloten
Ons kantoor is vanaf maandag 16 maart tot en met dinsdag 28 april gesloten voor klantafspraken. Ons werk gaat wel door, per e-mail of telefonisch.

Afspraken bij u thuis
Wij komen alleen bij bewoners langs als het nodig is.
Om in te kunnen schatten of we maatregelen moeten treffen, bellen we vooraf of er iemand aanwezig is met griep- of verkoudheidsklachten. Dit vragen we nogmaals als we bij u aan de deur staan.
Heeft u nu een afspraak en last van griep- of verkoudheidsverschijnselen? Laat ons dat dan zo snel mogelijk weten.

Onze medewerkers schudden geen handen
Onze medewerkers schudden tijdelijk geen handen. Ze houden twee meter afstand van hun gesprekspartners.

Voor reparaties geldt
Reparatieverzoeken voeren we nog wel zoveel mogelijk uit. Wel vragen wij vooraf of u griep- of verkoudheidsklachten heeft. Als dat zo is verzetten we de afspraak tot de klachten over zijn.

U kunt u reparatieverzoek doorgeven op 0800 - 0317 of mail naar: reparatie@dewoningstichting.nl

Bij een huisbezoek voor reparatie vragen we de bewoner naar een andere kamer te gaan. Zo kunnen onze vakmensen de reparatie goed en veilig uitvoeren.

Spoedeisende reparaties moet u natuurlijk blijven melden. We kijken per situatie hoe we u kunnen helpen.

Contact per telefoon of mail
Wij willen u graag van dienst zijn en vragen u bij voorkeur per e-mail, of telefonisch contact met ons op te nemen. Ons telefoonnummer is 0800 - 0317.  Per e-mail kunt u ons bereiken op de volgende mailadressen:

Verhuur
- Sociaal
- Vrije Sector

socialeverhuur@dewoningstichting.nl
vrijesector@dewoningstichting.nl

Wonen (Woonconsulenten en Buurtbeheerders) wonen@dewoningstichting.nl

Onderhoud
- Reparatie
- Onderhoudswerkzaamheden

reparatie@dewoningstichting.nl
onderhoud@dewoningstichting.nl

Financiën financien@dewoningstichting.nl
Algemeen info@dewoningstichting.nl

U kunt ons van maandag t/m donderdag telefonisch bereiken van 08.30 tot 16.00 uur. En op vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur.
Buiten kantooruren bij spoed belt u ook 0800-0317, u wordt doorverbonden met de meldkamer.

Gaat u verhuizen?
Afspraken die te maken hebben met een verhuizing gaan nog steeds door, met aangepaste werkwijze.

Heeft u een afspraak?

> Voor een bezichtiging
Groepsbezichtigingen en in aanwezigheid van de huidige huurder doen we niet meer. Heeft u een uitnodiging om een woning te gaan bekijken, dan neemt een medewerker contact met u op om de huidige werkwijze uit te leggen.
> Voor een keuring
Wij doen op dit moment geen voorkeuringen. Huurders ontvangen van ons wel informatie over hoe ze de woning moeten opleveren/achterlaten. Als u sleutels in moet leveren, kunt u deze bij ons kantoor in de brievenbus doen.

Onze onderhoudswerkzaamheden
Werkzaamheden aan de buitenkant van de woningen gaan door. Hierover hebben we contact met onze aannemers. Mochten er werkzaamheden in uw woning worden gedaan dan vragen we altijd of u zelf, of een ander, last van griep- of verkoudheidsverschijnselen heeft. Mocht u klachten hebben dan wordt de afspraak uitgesteld.

Groepsbijeenkomsten en vergaderingen
Alle groepsbijeenkomsten of vergaderingen tot en met 28 april (of langer wanneer de RIVM richtlijnen opnieuw worden aangescherpt) komen te vervallen of doen we op een andere manier (bijvoorbeeld conference call). Staat er een bijeenkomst of bewonersoverleg gepland waarbij u aanwezig zou zijn? Dan krijgt u hiervan nog bericht.

Onze medewerkers werken waar mogelijk thuis
Wij volgen het advies van het RIVM om medewerkers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Dat betekent dat alle medewerkers, ook degenen zónder griep- of verkoudheidsverschijnselen, zo veel mogelijk vanuit huis werken. Hierdoor hebben we een lagere personeelsbezetting en kan het soms misschien wat langer duren voor uw telefoon of e-mail wordt beantwoord. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan. Wij vertrouwen op uw begrip voor onze maatregelen.

Aandacht voor eenzame ouderen
Het kabinet roept op om bezoeken aan ouderen en mensen met verminderde weerstand te beperken. Begrijpelijk, want voor deze groepen brengt het virus veel grotere risico’s met zich mee. Maar een telefoontje, kaartje of digitaal berichtje kan natuurlijk altijd. Zo helpen we eenzaamheid onder ouderen en kwetsbaren te voorkomen.

We volgen richtlijnen
Van het RIVM: actuele-informatie-over-coronavirus
En van de Rijksoverheid: het Protocol Samen veilig doorwerken.