Wijkcentrum Ons Huis

U bevindt zich hier: HomeWij doenMaatschappelijkWijkcentrum Ons Huis

Wijkcentrum Ons Huis

De Woningstichting is sinds 2009 eigenaar van het gebouw Ons Huis. Het wijkcentrum staat al sinds 1955 aan de Harnjesweg.

Ons Huis

Facelift
Sinds het najaar van 2010 tot 1 april 2011 hebben we gewerkt aan de verbouwing en renovatie van wijkcentrum Ons Huis. Het pand was nog vitaal genoeg om een flinke renovatie te doorstaan. Het wijkcentrum is verbouwd tot een multifunctionele wijkaccommodatie die voldoet aan de wensen en eisen van deze tijd. Het plan is uitgevoerd in overleg en samenwerking met de huurders.

Het hele pand is aangepast, zodat er vaker en beter gebruik van kan worden gemaakt. De werkzaamheden bestonden uit het plaatsen van dubbelglas, nieuwe dakplaten, isolatie, schilderwerk, nieuwe lift en vervanging van alle installaties. Voor deze verbouwing hebben we een financiële bijdrage ontvangen van de gemeente.

Wat gebeurt er in Ons Huis?
Het multifunctionele wijkcentrum wordt door verschillende maatschappelijke organisatie gebruikt:

• In het voorste deel van Ons Huis is het participatiecentrum Stadsatelier van welzijnstichting Solidez gevestigd. Het Stadsatelier is een werkplaats, een ontmoetingsplek en een creativiteitscentrum voor alle inwoners van Wageningen. Tevens is het een ondersteuningspunt voor de wijk Wageningen-Oost.
  • De Nederlands Gereformeerde Kerk houdt op zondagochtend en zondagmiddag kerkdiensten in de grote zaal van het gebouw.
  • Het achterste deel van het gebouw is ingericht voor een nieuwe huurder, Koepel Kinderopvang Wageningen. Zij hebben in Ons Huis opvanglocatie de Ritz bestaande uit twee groepen, Escape en Binnenstebuiten.

Zaal huren Ons Huis
Het is mogelijk om een zaal in Ons Huis te huren. Voor meer informatie over het huren van een zaal kunt u contact opnemen met Solidez, telefoonnummer (0317) 413 377.