Droomhuis Aan de dijk

U bevindt zich hier: HomeWij doenMaatschappelijk Droomhuis Aan de dijk

Droomhuis Aan de dijk

In het Droomhuis wonen zes meervoudig gehandicapte kinderen. In het fraaie nieuwbouw ‘Aan de Dijk’ ernaast zijn drie appartementen gebouwd voor in totaal negen jongeren met een lichte verstandelijke handicap. Zij wonen daar redelijk zelfstandig. Zorginstelling ‘s Heeren Loo omgeeft de bewoners met alle professionele zorg en aandacht die ze nodig hebben.

Droonhuis

Geschiedenis
Ooit was dit pand het woonhuis van een Wageningse drukker, tevens gemeenteraadslid. In de zijvleugel was de drukkerij gehuisvest. Vervolgens was het pand tientallen jaren de woning van hoogleraren aan de universiteit, waarvan de laatste het pand na zijn vertrek verhuurde aan een studentenvereniging.
Sinds de jaren zeventig was het achtereenvolgens in gebruik als jongerencentrum, vegetarisch eethuis en minderhedencentrum.

Woonzorghuis en woonzorgappartementen
Op initiatief van ouders van gehandicapte kinderen heeft het zijn huidige bestemming en naam gekregen. In het Droomhuis wonen zes meervoudig gehandicapte kinderen. In de fraaie nieuwbouw ‘Aan de Dijk’ ernaast zijn drie appartementen gebouwd voor in totaal negen jongeren met een lichte verstandelijke handicap. De ontwikkeling van de plannen heeft tien jaar in beslag genomen. In 2006 dreigde een grote uitslaande brand alsnog roet in het eten te gooien. Daarbij werd de zijvleugel op nummer 37 en de bovenverdieping van het pand volledig verwoest. Gelukkig kon de verbouwing met enige vertraging doorgaan en werd het Droomhuis werkelijkheid.

Meer informatie?
Voor meer informatie over het Droomhuis klik hier.