Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
Februari 2023

Praat mee met uw Participatiecommissie

Binnenkort nodigen we u uit voor de huurdersbijeenkomst van de Participatiecommissie. Reserveer alvast 13 maart van 19.30 tot 20.45 uur in uw agenda. Zodat u samen met de Participatiecommissie in gesprek kunt gaan over onderwerpen die u als huurder belangrijk vindt.

Werkgroep groen

Huurders gezocht!

Afgelopen zomers hebben we temperaturen gehad van 35 graden of meer. Als de klimaatverandering verder doorzet, moeten we de komende jaren rekening houden met veel meer extreme warmte. Om hitteproblemen in de zomer tegen te gaan is groen aanplanten één van de beste oplossingen. Groen geeft schaduw en zorgt ervoor dat de temperatuur omlaag gaat. Daarom denken we na over hoe we onze buurten zo groen mogelijk kunnen maken. Wilt u meedenken over vergroening? Er is een werkgroep Groen waarin huurders, de gemeente en de Woningstichting samen kijken hoe we kunnen werken aan vergroening, om hittestress te verminderen, de biodiversiteit te vergroten en de waterhoudende capaciteit te verhogen. Dit vergroot ook de leefbaarheid in de buurten. Voor deze werkgroep zoeken we huurders. Interesse? Aanmelden kan bij Nathalie van der Slikke, Participatieadviseur via: nvds@dewoningstichting.nl.

Bespaar energie, bespaar geld!

Heeft u een laag inkomen en zijn uw energiekosten hoog? Komt u hierdoor in de problemen? Samen met de gemeente hebben we verschillende gratis acties, waarmee u de energiekosten kunt verlagen en geld besparen. Meer weten over deze acties? Neem dan eens een kijkje op www.wageningenbespaart.nl.

Nieuwe gezichten in de wijken

U heeft ze vast al gezien onze nieuwe gezichten in de wijken. Bent u even kwijt wie nu uw aanspreekpunt is in de wijk? Klik dan even op 'Lees verder' om te zien welke woonconsulent en buurtbeheerder actief zijn in uw wijk. Houdt de komende weken onze website en sociale mediakanalen in de gaten, want ze gaan zich de komende tijd voorstellen.

Samen zoeken naar een fijn thuis voor nu en de toekomst

Nog niet zo lang geleden lag er bij mevrouw van Bruxvoort een brief van ons op de mat met daarin informatie over het doorstroom 55+ project. Met voorrang verhuizen naar een kleiner huis die beter aansluit bij haar woonwensen sprak haar wel aan. Ze heeft meteen contact op genomen met verhuiscoach 55+ Letty van Hoef en het balletje begon te rollen. Klik op lees verder voor het hele verhaal

Laatste fase project de Nude

Binnen twee weken heeft 70 procent van de bewoners akkoord gegeven voor de plannen voor fase 3A. Bewoners hebben nu 8 weken de tijd om bewaar te maken. Na deze periode kunnen we in principe verder het renoveren van de 56 woningen aan de Schaepmanstraat 1 tot en met 31 en Troelstraweg 4 tot en met 82.

Nieuwbouw Rooseveltweg

De nieuwbouw aan de Rooseveltweg gaat als een trein. Vorig jaar september zijn we samen met Veluwezoon Verkerk begonnen aan de bouw van 12 eengezinswoningen en 24 appartementen. Met dit tempo gaan we binnenkort al beginnen met de zoektocht naar bewoners voor deze mooie duurzame woningen. Hou onze sociale mediakanalen in de gaten en www.huiswaarts.nu, want in maart verschijnen gaan we de woningen adverteren.

Wageningse Warmte toeslag

Wageningse Warmte toeslag – tegemoetkoming voor midden inkomens

Mensen met een middeninkomen komen helaas niet in aanmerking voor de extra energietoeslag van de overheid. Met de Wageningse Warmtetoeslag geeft Gemeente Wageningen hen een steuntje in de rug. Heeft u een middeninkomen? Kijk dan hier of u deze toeslag kan krijgen! Kijk op de website van gemeente Wageningen www.wageningen.nl en zoek op ‘wageningse warmtetoeslag’.

Subsidie voor het groener maken van uw tuin

Samen met de gemeente werken we er hard aan om Wageningen klimaatbestendig te maken. Ofwel: dat Wageningen beter voorbereid is op klimaatverandering zoals extreme hitte, droogte en wateroverlast. Maar we hebben de hulp van onze inwoners ook hard nodig! De gemeente helpt inwoners daarbij. Wilt u tegels of andere verharding uit uw tuin vervangen door groen, een geveltuintje aanleggen, of wilt u een groene erfafscheiding aanplanten (groene haag, of groen tegen uw schutting)? Dan geeft de gemeente subsidie. Meer weten? Kijk op de website van gemeente Wageningen www.wageningen.nl en zoek op ‘subsidie groen’.

De VoorzieningenWijzer

Er zijn regelingen en toeslagen waarmee u geld kunt besparen, soms wel tot €500 euro per jaar. Geldt dit ook voor u? Vraag een gratis adviesgesprek aan. De gemeente Wageningen biedt een gratis gesprek aan om De VoorzieningenWijzer door te nemen en kan precies vertellen welke toeslagen en/of regelingen voor u gelden. Ook kunt u gelijk checken of er mogelijkheden zijn om energiekosten te besparen en of u een zorgverzekering hebt, die voor u het beste is. Ga naar www.Datgeldtvoormij.nl of neem rechtstreeks contact op per e-mail via voorzieningenwijzer@wageningen.nl, of per Whatsapp/telefoon via 06 - 38 63 38 53.