Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
December 2020
Kerstgroet van onze directeur Annelies Barnard

Onze directeur bestuurder Annelies Barnard heeft een kerstboodschap voor u! Klik op lees verder om de boodschap te bekijken.

Gewijzigde openingstijden feestdagen

Kantoor gesloten tot en met 19 januari 2021

Vanwege de lockdown is ons kantoor tot en met 19 januari 2021 gesloten. Veel van onze huurzaken kunt u online regelen via onze website. Daarnaast kunt u ons mailen via info@dewoningstichting.nl en bellen via 0800 - 0317. 25 december en 1 januari 2021 zijn we niet bereikbaar vanwege de feestdagen. Maandag 4 januari staan we weer voor u klaar. Spoed reparatie? Bel gewoon 0800 - 0317. U wordt doorverbonden met de meldkamer. Wij wensen u voor 2021 gezondheid, ouderwetse gezelligheid en natuurlijk heel veel woonplezier toe!

De Participatiecommissie, samen met 2 medewerkers van dW

Vacature: met de Participatiecommissie maak je verschil!

De Participatiecommissie (PC) bestaat uit vijf huurders van de Woningstichting. Deze commissie adviseert over zaken die alle huurders aangaan en zij controleert of de Woningstichting zich aan gemaakte afspraken houdt. Dit doen de commissieleden voor de huurders, maar het liefst ook samen met huurders. Maartje Bulkens en Conny in ’t Veen van de Participatiecommissie vertellen wat ze doen en nodigen huurders uit om mee te doen! De PC zoekt nog een lid die zin heeft om zijn of haar schouders er onder te zetten. Interesse? Laat het ons voor 15 januari weten.

Uitreiking 1e monopolyspel Wageningen editie

100 jaar de Woningstichting: De grote gouden ticket wisseltruc

Dit jaar bestaan we 100 jaar en om dat te vieren hebben we de afgelopen maanden al onze huurders getrakteerd op een reep chocolade. In sommige repen zat een extra verrassing, namelijk een gouden ticket. En 12 december was het dan zo ver. In een 1,5 meter coronaproof walk thru konden huurders het gouden ticket inwisselen voor een super leuke verrassing. Het monopolyspel van Wageningen! Deel uw spelletjesavonden met ons via social media met de hashtag #monopolywageningen.

Schilderij van bewoonster voor onze bestuurder

Bewoonster van de Savornin Lohanstraat, Lieselotte de Witte, heeft een schilderij aan de directeur van de Woningstichting, Annelies Barnard aangeboden. Dit als dank voor het werk dat is verricht aan haar en de andere woningen tijdens het groot onderhoud in de Savornin Lohmanstraat. Het schilderij heeft als titel ‘Renovatie’ en is door Lieselotte gemaakt toen ze in een wisselwoning zat tijdens de werkzaamheden in haar huis. Het schilderij beeldt haar woning voor en na de renovatie uit. Aan de linkerkant van het schilderij heeft ze een roze huis geschilderd . Dit is haar oude huis op de kop (want het proces zet even alles op de kop). De kleur roze geeft de liefde aan van diegene die in haar huis is.

Binnenkort te huur woningen Buitenoord

Binnenkort te huur

Volgend jaar beginnen we met het verhuren van de eerste duurzame huurwoningen van Buitenoord. Heeft u interesse? Noteer dan 4 januari in uw agenda. Vanaf die week verschijnen de eerste 4 woningen op huiswaarts. Een week later verschijnen er nog 4.

belangenhoudersbijeenkomst 16 december 2020

Samen nadenken over wonen in Wageningen

Op woensdagavond 16 december hadden we een digitale bijeenkomst met ruim 30 van onze belanghouders. We maken een nieuw ondernemingsplan met hierin de doelen en plannen voor de komende vijf jaar. Om dit goed te doen hebben we ook onze belanghouders, netwerkpartners en huurders om input gevraagd. Onze belangrijkste doelstelling blijft: mensen met een lager inkomen een goed thuis te bieden. Om dat te kunnen doen, willen en moeten we samenwerken met onze huurders en belanghouders in onze stad en in de regio.

Werkgroep zoekt deelnemers

Werkgroep ondernemingsplan zoekt huurders die willen meedenken over de keuzes van de Woningstichting

Betaalbaarheid, leefbaarheid, beschikbaarheid, duurzaamheid, kwaliteit van de woning; allemaal thema’s die we belangrijk vinden. Maar ook de Woningstichting kan haar euro’s maar 1 keer uitgeven. Wat vindt u als huurder belangrijk? Wij staan aan de vooravond van een nieuw ondernemingsplan. We halen graag bij u op hoe u kijkt naar de keuzes die wij moeten maken. We bespreken graag met u welke kansen en dilemma’s er op ons pad komen en horen graag welke adviezen u daarin voor ons heeft. Bent u geinteresseerd? Geef u dan op voor de werkgroep ondernemingsplan. In januari tot en met april komt deze werkgroep drie tot vier keer bij elkaar (online in deze tijd van Corona) en geeft vervolgens advies op het ondernemingsplan. Twee leden van de Participatiecommissie nemen deel aan de werkgroep. U kunt zich opgeven tot met 7 januari via: pcwageningen@gmail.com of via nvds@dewoningstichting.nl.

Afscheid Huurderscommissaris Maria van Schaijik

Ruim acht jaar ben ik actief geweest als Huurderscommissaris in de stad waar ik ruim 30 jaar woon. Het was een boeiende, inspirerende en intensieve periode. De wijk Patrimonium werd opgebouwd, Torckdael kreeg uiteindelijk vorm na een lange tijd van onzekerheden. Wat zijn het mooie wijken geworden! Mijn termijn zit er op en ik heb een goede en bekwame opvolgster: Sandra Beentjes. Dank voor alle warme contacten en ik blijf in Wageningen wonen en zal alle ontwikkelingen al fietsend en wandelend blijven volgen. Klik op lees verder voor het hele interview.

Nieuwe Huurderscommissaris Sandra Beentjes

Ik ben Sandra Beentjes en woon ruim 19 jaar in Wageningen. In het dagelijks leven ben ik voorzitter van het College van Bestuur van het Grafisch Lyceum Utrecht, een mbo instelling voor de creatieve industrie. Daarnaast vervul ik een aantal toezichthoudende functies in het onderwijs. ik weet hoe belangrijk een goed dak boven je hoofd is. Betaalbaar en veilig wonen in een prettige en groene buurt bepaalt in grote mate het succes in je persoonlijk leven en de vitaliteit van de buurt en de stad. Ik vind het eervol dat ik als commissaris op voordracht van de huurders in de Raad van Commissarissen van de Woningstichting benoemd ben en zal mij vol energie inzetten voor de belangen van huurders en de continuiteit van de Woningstichting. Ik verheug mij op de nadere kennismaking. Klik op lees verder voor het hele interview.