Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
52: Oktober 2021
Poster hoe laag kun je gaan actie

Weet jij al hoe laag je kan gaan?!

De afgelopen maanden hebben we al heel veel huurders mogen helpen om energie te besparen, dankzij de actie Hoe laag kan je gaan?! van de gemeente Wageningen. En dat is in deze tijd extra fijn, want hoe meer energie je kunt besparen, hoe lager je energierekening. Wil jij ook gebruik maken van deze actie? Klik dan op lees verder en check wat de mogelijkheden voor jou zijn.

logo ondernemingsplan

Ons ondernemingsplan: een betaalbaar thuis in een fijne buurt

Ons ondernemingsplan 2021-2025 hebben we gemaakt samen met onze huurders, medewerkers, gemeente en andere netwerkpartners. Onze eerste prioriteit: voor meer mensen een thuis. We willen voor 2025 tenminste 175 sociale huurwoningen bij bouwen. De tweede prioriteit hangt hiermee nauw samen: betaalbaar wonen. We zijn er voor mensen met een lager inkomen en willen de woonlasten van deze huurders betaalbaar houden. Als derde prioriteit zorgen we samen voor een fijne buurt. Die van een huis een thuis maakt. Dit kan alleen door nauwe samenwerking met huurders en netwerkpartners in de buurten. Lees meer over onze plannen, prio’s en randvoorwaarden via lees verder.

Afval werkgroep

Werkgroepleden gezocht!

Net voor de zomer is de werkgroep Afval gestart. Deze werkgroep bestaat uit huurders, de Woningstichting en de gemeente en richt zich op het bedenken van oplossingen om het afvalprobleem in Wageningen te verminderen. Heb je daar ook wel ideeen over en wil je meedoen? Geef je dan op bij Nathalie van der Slikke via emailadres: nvds@dewoningstichting.nl. We komen eens per 8 weken bij elkaar.

logo dws

Inspiratiemarkt Benedenbuurt

Zaterdag 18 september vond er in de Benedenbuurt in Wageningen de inspiratiemarkt plaats. Deze markt werd georganiseerd voor de inwoners van de buurt om ze te inspireren op het gebied van duurzaamheid en ze te informeren over de mogelijke warmtetransitie in de buurt. Daarnaast werd er een frisbee workshop georganiseerd, kon je een ritje maken met de elektrische deelauto en meedoen aan een speurtocht voor de kleintjes. Tijdens deze middag konden omwonenden terecht voor advies en informatie rondom de aanstaande warmtetransitie. Al met al was het een geslaagde middag!

riemsdijkstraat

We schilderen wat af!

Dit jaar gaan we ongeveer 600 woningen te schilderen in Wageningen. Er wordt hard gewerkt om dat in 2021 voor elkaar te krijgen. Een mooi voorbeeld hiervan is de stenen brug boven de Riemsdijkstraat. Als je richting de Markt loopt kom je onder de brug door. Daar staan mooie schilderingen op van foto's die door de tijd heen vervaagd zijn. In het voorjaar zijn deze schilderingen gerestaureerd door Leo Scholten, restaurateur.

Nude Toekomst

Buurtbedrijf Nude Toekomst opgericht!

Eind september opende wethouder Anne Janssen officieel buurtbedrijf NuDe Toekomst. Buurtbedrijf NuDe Toekomst is een levendig buurtbedrijf van, voor en door bewoners in de Nude. Het buurtbedrijf bestaat uit een groep enthousiaste buurtbewoners die zich inzetten om de leefbaarheid en de economie in de wijk De Nude te verbeteren. Buurtbedrijf NuDe Toekomst is een stichting met verschillende initiatieven die dit mogelijk maken. Op dit moment heeft het buurtbedrijf de volgende initiatieven; een klusbedrijf, groenbedrijf en hub voeding en gezondheid. Samen met de gemeente, Solidez en de Woningstichting kijken we hoe we het buurtbedrijf kunnen helpen aan klussen en werkzaamheden. Voor meer informatie kun je kijken op www.nudetoekomst.nl

bouw

Nieuw Kortenoord - we praten u bij

De eerste fase van het slotstuk in Nieuw Kortenoord is bijna klaar. Op 25 oktober verwelkomen we de bewoners van de Professor Meulenbergstraat 15 tot en met 35. Daarna staat er nog 1 blok op de planning. We hebben in deze fase 52 huishoudens een nieuw thuis kunnen geven. In de tweede fase van Buitenoord komen er nog 33 sociale huurwoningen bij. De bouw hiervoor is al gestart. Deze woningen adverteren we via Huiswaarts.nu. U kunt daar reageren op een van de woningen. Wanneer de woningen op Huiswaarts.nu komen is nog niet bekend.