Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
49: Maart 2021

Speeddates met de energieadviseur

Wilt u energie besparen en/of uw energiekosten verlagen? Dan kunt u terecht bij het Energieloket Wageningen. Het Energieloket organiseert maandelijks een gratis speeddate energie van circa 20 minuten met een onafhankelijke energieadviseur. Voor technische energievragen of uitleg over energiebesparende apparaten. We raden u aan om vooraf te reserveren. Wilt u zo'n gratis speeddate? Reserveer dan via de link 'lees verder' hieronder.

logo Torckdael

Torckdael: de bouw van fase 3 is begonnen!

In januari 2021 is de bouw van de derde fase van Torckdael begonnen! Op het terrein tussen de Van Hoornhof, het Spijk en de achterzijde van het 5 meiplein wordt hard gebouwd aan een appartementencomplex voor cliënten van 's Heeren Loo. Zij gaan daar semi-zelfstandig wonen, onder begeleiding van 's Heeren Loo en draaien daarnaast mee in de maatschappij. Naar verwachting is de bouw eind 2021 klaar. Blijf tot die tijd op de hoogte van de bouw via de facebookpagina van Torckdael. Klik op 'lees verder' voor de facebookpagina.

Iris Drost

Ontmoet onze nieuwe woonconsulent: Iris Drost

Mijn naam is Iris Drost. Sinds begin februari ben ik woonconsulent bij de Woningstichting. Nadat ik eerder in de hulpverlening heb gewerkt ben ik blij met deze nieuwe uitdaging waar ik mij inzet voor de leefbaarheid van de buurt. Een prettige leefomgeving is naar mijn idee de basis voor verdere ontplooiing. Omdat ik klantgericht ben en verbinding maken belangrijk vind hoop ik goed contact met de huurders te krijgen. Als zich problemen voordoen wil ik dit samen met huurders, netwerkpartners en gemeente op lossen. Maar dit doe ik niet alleen, want naast mij staat de ervaren buurtbeheerder Toon Brugman. Samen met hem ga ik mij inzetten in en voor de wijk Midden waaronder de straten Irenestraat, Julianastraat, Pomona, en nog veel meer!

Rooseveltweg

Nieuwbouw aan de Rooseveltweg

Het bestemmingsplan voor de plek van de oude Ireneschool aan de Rooseveltweg is afgelopen maand goedgekeurd. We kunnen dus verder gaan met de ontwikkeling van deze locatie aan de Rooseveltweg. In het kort betekent dit het volgende: de komende maanden gaan we aan de slag met het maken van een ontwerp voor de woningen en het berekenen van de haalbaarheid daarvan. We hopen nog voor de zomervakantie 2021 te kunnen laten zien hoe het nieuwe stuk Rooseveltweg er in de toekomst uit gaat zien. Na de zomervakantie willen we de oude school slopen en starten met de nieuwbouw. Als alles volgens planning verloopt is de Rooseveltweg voor de zomer van 2022 12 nieuwe eengezinswoningen en 24 appartementen rijker!

plaatje

Stand van zaken traject nieuwe ondernemingsplan 2021-2025

Eind 2020 zijn we (digitaal) gestart met onze medewerkers, de Participatiecommissie, de gemeente en onze netwerkpartners om te komen tot ons nieuwe ondernemingsplan 2021-2025. Een plan waarin we onze ambities en focus nog scherper maken en dat past bij ons eigen DNA. Onze missie ‘Samen thuis in de buurt’, onze kernwaarden en het nieuwe ondernemingsplan moet gedragen worden door onze medewerkers en herkenbaar zijn voor onze huurders, belanghouders en netwerkpartners.

logo dws

Goed nieuws voor onze sociale huurders!

Geen huurverhoging en misschien zelfs een verlaging. De overheid heeft besloten dat de jaarlijkse huurverhoging niet doorgaat vanwege de coronacrisis. En dit jaar hebben ze ook de Wet Eenmalige huurverlaging voor huurders met een lager inkomen vastgesteld. Dat betekent dat huurders met een hoge huurprijs en een laag inkomen in aanmerking komen voor een eenmalige huurverlaging. Hoe dit precies werkt, leest u hier

start bouw buitenoord

Sociale huur- en koopwoningen op Buitenoord - Nieuw Kortenoord

Op het sluitstuk van Nieuw Kortenoord - genaamd Buitenoord, komen niet alleen sociale huurwoningen, maar ook sociale koopwoningen. Als u zich als huurder voor een sociale koopwoning inschrijft, dan kunt u voorrang krijgen. Het gaat om 23 sociale koopwoningen in fase 4B van Nieuw Buitenoord. De verwachting is dat u zich kunt inschrijven voor de sociale koopwoningen vanaf eind april 2021. Daarnaast komen er een aantal sociale huurwoningen op huiswaarts.nu. Voor de sociale huurwoningen kunt u waarschijnlijk begin april terecht op huiswaarts.nu. Er zijn een aantal voorwaarden aan verbonden. Die kunt u vinden via de link lees verder.

pen dws

Huisvestingsverordening - bent u op zoek naar een woonwagen?

Bent u op zoek naar een woonwagenstandplaats op een van de woonwagenlocaties in Wageningen? Dan moet u zich inschrijven in het register standplaatszoekenden. Om in aanmerking te komen voor het huren van een woonwagenstandplaats moet u ingeschreven staan in dit register bij de gemeente Wageningen. U kunt zich inschrijven als u minimaal 18 jaar oud bent en beschikt over de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfstitel. Meer weten? Check deze link:

logo dws

Kwaliteitshuurlabel verlengd: huurders zijn tevreden over onze dienstverlening!

In 2020 vonden onze huurders onze dienstverlening goed en waren erg tevreden. Wij kregen in 2020 een 8 voor onze dienstverlening. Bovendien was 86 procent van de huurders tevreden met het contact dat we hebben gehad. Dat meet het KWH ieder jaar voor ons. Ondanks dat we minder en korter contact met u hebben door de corona-maatregelen, blijft u tevreden. Daar zijn we erg blij mee! Bedankt!