Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
40: februari 2019
Onthulling W4

Pilot in Patrimonium: woning als maatschappelijke voorziening

De nieuwe wijk Patrimonium is klaar; na een ingrijpende sloop- en nieuwbouwperiode van een aantal jaren wordt er alweer een kleine twee jaar volop gewoond en geleefd. De huizen, de tuinen, de straten, etc. alles is nieuw. Nu de wijk weer gevuld is met nieuwe en oude bewoners, begint het samenleven in de buurt weer. Hoe doe je dat? En hoe maak je er voor iedereen een fijne woonplek van? Om dit goed vorm te geven is het programma ‘inclusieve wijk’ gestart. Een inclusieve wijk is een wijk waarin iedereen mee kan doen, gericht op sociale binding en sociale stijging en het verminderen van uitsluiting. Deze pilot richt zich op de behoefte en mogelijke problematiek van de individuele huurder én op de wijk als geheel: samen maken we de buurt!

Themabijeenkomst Participatiecommissie

Van de Participatiecommissie

Eind 2018 hebben we een oproep gedaan voor nieuwe leden voor de Participatiecommissie. We hebben hierop goeie reacties ontvangen. We zijn blij u te kunnen melden dat we drie nieuwe enthousiaste en gemotiveerde leden hebben gevonden. Per 1 maart starten we met deze nieuwe leden. De Participatiecommissie bestaat dan uit: Corry van Bokhorst, Mien van Rennes, Gabi Peters, Lidy Toonen, Conny in ’t Veen en Maartje Bulkens. In het aankomende jaar zal u de nieuwe leden vast tegenkomen. Ze zijn gemotiveerd om de participatie binnen de Woningstichting samen met de huurders verder vorm te geven.

Teun van Dreven en Barend van der Haar

Interview: twee leden van de bewonerscommissie Bovenbuurt/Laagbouw vertellen...

Twee leden van de bewonerscommissie Bovenbuurt/Laagbouw vertellen over hun werk in de buurt. Ze nemen u mee in wat ze allemaal doen, waar ze voor zijn en wat ze voor hun buren betekenen. klik op 'lees meer' voor het hele interview. Wilt u weten wat u kunt doen voor uw buurt? Neem dan contact op via e-mail (wonen@dewoningstichting.nl) om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

personeel startpunt

Startpunt Wageningen voor vragen over wonen, welzijn, zorg, financien, opvoeding en onderwijs

Herkent u zich in onderstaande zaken? U wilt niet meer wakker liggen van geldzorgen. U kijkt uit naar het moment dat het thuis weer lekker loopt met de kinderen. Of u wordt een dagje ouder en wilt weten welke ondersteuning er thuis mogelijk is en hoe u dat regelt. Iedereen kan vroeg of laat te maken krijgen met vergelijkbare vragen of in een lastige situatie terecht komen. Misschien zoekt u dan passende informatie of hulp voor uzelf of voor iemand anders? Als het gaat om vragen die te maken hebben met wonen, welzijn, zorg en ondersteuning, werk, opvoeding, onderwijs en financiën, dan kunt u in het Startpunt terecht. Voor informatie, advies en eventuele hulp en/of ondersteuning.

Onderhoud rooseveltweg

Onderhoud Rooseveltweg: De waterman is opgeleverd

Eind januari werd het eerste blok aan de Rooseveltweg, huisnummers 202 tot en met 248 ook wel de waterman opgeleverd. In een paar maanden tijd is er veel gebeurd. Badkamers zijn vervangen. Twee zijn er zelfs vergroot. Keukens zijn vernieuwd. Sommige bewoners zijn overgestapt op elektrisch koken en toiletten zijn vervangen. Niet alleen in de woningen is een hoop gebeurd. Ook de lift kreeg een opfrisbeurt. Nu de onderhoudswerkzaamheden in de waterman zijn afgerond. Staat de volgende flat al in de spreekwoordelijke steigers. Dit keer is het de beurt van de Vissen (Rooseveltweg 250 tot en met 296). Als het volgens planning verloopt zijn we tot en met maart bezig bij deze flat.

Tuinwijk sleuteluitgifte

Nieuw Kortenoord: Nieuwe bewoners Tuinwijk

Afgelopen maand kreeg de Tuinwijk er in de duurzame wijk Nieuw Kortenoord 8 nieuwe bewoners bij. Het laatste stuk van de Tuinwijk is in zicht. Hierin komen nog 9 woningen voor sociale verhuur. Als alles volgens planning verloopt beginnen we half maart met het adverteren van deze woningen op huiswaarts. Zodra hier mee over bekend is informeren wij u via onze website en facebook.

Bedrijfsruimten Torckdael

Torckdael: steeds meer bedrijven op Torckdael

Steeds meer bedrijven vullen de bedrijfsruimtes op Torckdael. Deze maand heeft the Tree of Life de sleutel gekregen van de ruimte aan de Rustenburg (naast de honden trimsalon). Zij openen binnenkort hun deuren. Ook Identim ontvangt binnenkort de sleutels en richten een flexibele werkruimte in aan de Van Sallandthof op Torckdael. Met de komst van deze bedrijven is er nog 1 ruimte beschikbaar. Voor meer informatie daarvoor kunt u contact opnemen met CMC Makelaars via telefoonnummer 0318 - 501 000.