Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
29: Juli 2017
kantoorsafari

Kantoorreis met huurders

Het afgelopen jaar hebben we onze koers voor de toekomst uitgestippeld. Graag horen we ook van onze huurders wat zij ervan vinden. Daarom organiseerden we op 1 juni een kantoorreis voor geinteresseerde huurders. Op verschillende plekken op ons kantoor presenteerden we onze, missie, uitgangspunten en doelen. De kantoorreis is goed bezocht en er zijn goede discussies geweest en opmerkingen gemaakt. Alle deelnemers hartelijk bedankt voor jullie komst en input.

infoavond ireneschool

Informatieavond Ireneplan

Vorige maand hebben we samen met de gemeente, de omwonenden van het Ireneplan geinformeerd over de stand van zaken. De afgelopen maanden heeft de werkgroep voor het Ireneplan hard gewerkt aan het beoordelen van verschillende plannen. Op 10 juni werden deze gepresenteerd aan geinteresseerde omwonenden. Om de verkeerssituatie in de wijk te verbeteren, heeft de gemeente een verkeersdeskundige onderzoek laten doen naar de mogelijkheden. Na verschillende onderzoeken, overleg met de werkgroep en een bewonersavond, is er een verkeersplan opgesteld. Dit plan is aan de aanwezige gepresenteerd. Het was een geslaagde avond. Waar omwonenden hun vragen en opmerkingen kwijt konden en waar de plannenmakers voldoende informatie kregen om hun plannen nog beter uit te werken.

Torckdael

Torckdael: verhuur en verkoop in volle gang

Wellicht heeft u het gemerkt: de verhuur en verkoop van de woningen op Torckdael is in volle gang. Het grootste deel van de woningen is verhuurd en de meeste herenhuizen zijn verkocht. Alleen de woningen De Dijkgraaf (12 huur-eengezinswoningen) en een aantal koop-herenhuizen zijn nog beschikbaar. Die zijn vanaf nu te huur via MVGM. Wilt u nog kans maken op een woning? Voor een herenhuis neemt u contact op met Barten Tiemessen NVM Makelaars via telefoonnummer 0317 - 422 600. Wilt u meer weten over de huurwoningen? Klik dan op lees verder.

bouwvakkers

Groot onderhoud: deze projecten zijn er in Wageningen

Als corporatie staan we niet stil. Onderhoud aan de woningen vormt een groot deel van onze werkzaamheden. Zo worden de woningen in de flats aan de Asterstraat en (in de toekomst) aan de Pomona onder handen genomen. Daarnaast zijn we op dit moment bezig met het vervangen van de dakbedekking van uitbouw aan de achterzijde van 81 woningen aan de Asterstraat, Dahliastraat, Haverlanden, Irisstraat en de Rozenstraat. Dit wordt uitgevoerd door Consolidated uit Raalte. We voeren diverse schilderwerkzaamheden uit in combinatie met houtrotherstel. Op dit moment doen we dat aan de Brakelseweg, Kees Mulderweg, Rooseveltweg, Van Eckstraat, Haagsteeg, Ooststeeg en de Einthovenstraat. Verder worden de vloeren en de postkasten vervangen in de woningen aan de Schaepmanstraat. Genoeg werk dus op dit moment in Wageningen!

sleutel hanger dws

5 tips om maden in de container te voorkomen!

Met de warmte van de zomermaanden komt het regelmatig voor dat er maden in de kliko's of containers zitten. Een ongewenst bezoeker die we er niet willen hebben. Hierbij daarom dan ook een paar tips om maden te voorkomen: - Hang takjes klimop in de container. Klimop is namelijk giftig voor maden. - Doe mottenballen in een oude panty of sinaasappelnetje. Knoop dit vervolgens aan het handvat en laat het in de container hangen. - Strooi telkens een laag bloem of bakpoeder over de afvallagen. Maden drogen daarvan uit. Vlees of vis weggooien kunt u het beste doen door het eerst te wikkelen in bijvoorbeeld een krant. Zo kunnen vliegen er geen eitjes leggen. - Maden houden niet van licht en gedijen goed op vochtige plekken. Zet daarom af en toe de container op een kiertje door er iets tussen te doen. Zo blijft uw container droog en verlicht.

logo dws

Woonwensenonderzoek 2017

In maart van dit jaar hebben we een woonwensenonderzoek in Wageningen gehouden. Door middel van een enquete konden inwoners van Wageningen aangeven wat hun wensen zijn op het gebied van wonen en de woonomgeving. Alle reacties zijn inmiddels verzameld en de resultaten zijn in grote lijnen bekend. Na de zomer worden er bijeenkomsten georganiseerd waar de resultaten gepresenteerd en besproken worden. Heeft u mee gedaan aan het onderzoek? Dan ontvangt u vanzelf bericht!