U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2019 Huurverhoging 2019

26 april 2019

De brieven over de huurverhoging met ingang van 1 juli zijn bezorgd. Per 1 juli 2019 vindt, net als ieder jaar, de jaarlijkse huurverhoging plaats. Voor het bepalen van deze huurverhoging is gekeken naar het gezamenlijke jaarinkomen over 2017.

Huurverhoging 2019

Dat zijn de bruto inkomens van alle leden van uw huishouden bij elkaar opgeteld. Het inkomen van inwonende kinderen tot 23 jaar is gedeeltelijk meegeteld, alleen het deel boven het minimumloon telt mee. De Belastingdienst geeft aan ons door tot welke inkomenscategorie uw huishouden behoort. Wij krijgen dus niet uw exacte inkomen te weten. Hieronder vindt u hoe de huurverhoging er precies uit ziet. Bent u het niet eens met de huurverhoging, dan kunt u tot 1 juli 2019 schriftelijk bezwaar maken. Meer informatie over wat de huurverhoging voor u betekent en de regels voor het maken van bezwaar leest u in de Huurkrant 2019.

WOZ-waarde van uw woning in woningwaardering
Jaarlijks taxeert de gemeente de waarde van uw woning, de WOZ-waarde. De OnroerendZaakBelasting (OZB) die hieraan gekoppeld is, betalen wij als eigenaar. Voor u is deze waarde van belang omdat het onderdeel is van de woningwaardering van uw woning. De woningwaardering bepaald de maximale huur die wij voor uw woning mogen vragen. De WOZ-waarde vindt u in brief over de huurverhoging op de laatste bladzijde in de woningwaardering.

Wilt u weten hoe deze WOZ-waarde is opgebouwd? U kunt als huurder een beschikking aanvragen bij de gemeente. Tegen deze beschikking kunt u bezwaar maken.

Bezwaar maken
Bezwaar maken tegen de WOZ beschikking kan binnen 6 weken na de dagtekening van uw beschikking. Hiervoor is een standaard WOZ-bezwaarformulier beschikbaar op de site van de gemeente Wageningen.

Wilt u meer weten hierover?
Of heeft u een vraag over de Huurverhoging 2019? Neem dan gerust contact op met de afdeling Finance. U kunt hen bereiken via telefoonnummer 0800 - 0317 (keuze 2). Of u kunt een e-mail sturen naar financien@dewoningstichting.nl.